Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Plastični otpad: kako ga smanjiti i zašto je štetan

plastični otpad

Na koji način zajedničkim snagama možemo postići smanjenje plastičnog otpada i zašto je on štetan za okoliš?

Smanjenje količine plastičnog otpada zadatak je koji zahtijeva zajedničke napore svih sektora društva, uključujući pojedince, industriju, vlade i organizacije. Plastični materijali razgrađuju se vrlo sporo, a neki oblici plastike mogu ostati u okolišu stotinama godina. Plastični otpad često završava u prirodi te narušava prirodne ekosustave i ugrožava životinje, biljke i njihova staništa, a mikroplastika iz plastičnog otpada raspada se na sitne čestice koje morski organizmi mogu progutati. Svi možemo pridonijeti smanjenju plastičnog otpada kroz svakodnevne aktivnosti poput recikliranja, poticanja industrije na održive prakse, edukacije te korištenja višestruko upotrebljivih materijala.

Rješavanje problema onečišćenja okoliša plastikom Nestlé prepoznaje kao prioritet i shvaća vrlo ozbiljno.

Ubrzavanjem postupaka u rješavanju problema plastičnog otpada Nestlé želi postići značajnu razliku na svakom tržištu na kojem posluje. Suradnjom s vladama, nevladinim organizacijama, dobavljačima, upraviteljima otpadom, trgovcima i drugim tvrtkama Nestlé želi postići konkretna rješenja za čišću budućnost.

Kompanija Nestlé ulaže svoje napore u ostvarivanje vizije budućnosti bez otpada, u kojoj niti jedno od pakiranja Nestlé proizvoda neće završiti na odlagalištu otpada ili kao smeće.

U siječnju 2019. Nestlé predstavlja svoju viziju budućnosti bez otpada i najavljuje niz konkretnih postupaka kojima će tu viziju pretvoriti u stvarnost. Cilj Nestlé kompanije je da 2025. 100% ambalaža proizvoda bude podložno recikliranju ili ponovnoj uporabi.

Kompanija Nestlé posvetila se razmatranju svake dostupne mogućnost za rješavanje ovog složenog problema i odlučila prihvatiti višestruka rješenja, koja će pokazati rezultate u vrlo kratkom roku.

Tri područja fokusa za pokretanje promjena kompanije Nestlé su:

1. Uvođenje alternativnih materijala

U prosincu 2018. Nestlé najavljuje osnivanje Instituta za ambalažu i pakiranje (Nestlé Institute for Packaging Sciences), kako bi ubrzao postupak rješavanja problema plastičnog otpada i učinio značajnu razliku svugdje na svim tržištima na kojima posluje. Nestlé razvija održive materijale za pakiranje i surađuje s industrijskim partnerima, u svrhu napretka istraživanja i inovacija.

Institut istražuje niz inovacija, uključujući nove materijale na bazi papira te biorazgradive polimere koji se mogu reciklirati.

Do 2025. Nestlé će svu plastiku koja se ne može reciklirati ili se teško reciklira zamijeniti alternativnim materijalima i uspostaviti partnerstva sa stručnjacima za pakiranje, uključujući Danimer Scientific i PureCycle Technologies.

Uvođenjem ambalaže za višekratnu upotrebu i smanjenjem korištenja jednokratne plastike, kompanija Nestlé odlučna je u svom naumu uvođenja novih sustava isporuke i inovativnih poslovnih modela.

U suradnji s organizacijom Loop, Nestlé trenutno testira višekratne posude za sladoled branda Häagen-Dazs, u SAD-u.

Dozatori za NESCAFÉ i MILO već su dostupni u mnogim zemljama diljem svijeta.

Nestlé uskoro planira lansirati i nove aparate za vodu, koji će potrošačima omogućiti punjenje vlastitih boca za višekratnu upotrebu.

Takvi inovativni modeli obećavaju. Oni su dio šireg niza aktivnosti koje uključuju promicanje recikliranja i razvoj novih rješenja za biorazgradivu ambalažu.

U veljači 2019. Nestlé počinje aktivno uklanjati plastične slamke iz svih proizvoda i kreće upotrebljavati alternativne materijale i inovativne dizajne.

Kroz globalne inicijative NextGen Consortium i Cup Challenge, Nestlé je udružio snage s industrijskim partnerima, u svrhu razvoja kompostabilne čaše od vlakana, koja se može reciklirati.

U ožujku 2019. Nestlé u Europi predstavlja liniju proizvoda NESQUIK All Natural, koristeći se novim papirnatim materijalom za pakiranje, koji ne sadrži plastiku i može se reciklirati.

Nestlé Waters će povećati sadržaj recikliranog PET-a na 35% u svojim bocama na globalnoj razini do 2025. Do 2025. u SAD-u će dosegnuti 50%, s posebnim naglaskom na Poland Spring, a isto će biti i u europskim markama Acqua Panna, Buxton, Henniez i Levissima.

2. Oblikovanje budućnosti bez otpada

Osim ispunjenja obveza dugoročna ambicija kompanije Nestlé je zaustaviti curenje plastike u okoliš, gdje god posluje. Glavni izazov predstavlja prikupljanje i razvrstavanje otpada, osobito u zemljama bez formalnih sustava gospodarenja otpadom.

Nestlé je ujedinio snage s tvrtkom Veoliom, svjetskim liderom za upravljanje resursima, koja se bavi prikupljanjem, sortiranjem i recikliranjem plastičnog materijala, s posebnim naglaskom na fleksibilnu plastičnu ambalažu. Projekti će se fokusirati na 11 prioritetnih zemalja diljem Azije, Afrike, Latinske Amerike i Europe.

U suradnji s partnerima Nestlé je pokrenuo i Savez za recikliranje plastike u Africi, koji za cilj ima poboljšati proces prikupljanja i recikliranja plastike te kroz njega stvoriti nova radna mjesta i potaknuti trgovinu.

Nestlé je postao prva prehrambena kompanija koja je u Indoneziji sudjelovala u projektu STOP, inicijativi za sprječavanje curenja plastike u ocean.

Sklapanjem partnerskih ugovora s drugim poduzećima i vladama, kompanija Nestlé ostvarila je cilj potpisivanja inicijative New Plastics Economy Global Commitment, koja teži ka rješavanju problema plastičnog otpada, pod vodstvom Zaklade Ellen MacArthur i UNEP-a.

3. Pokretanje novog načina ponašanja

Nestlé želi voditi primjerom, zato izbjegava plastični otpad u svojim objektima i surađuje s lokalnim zajednicama.

Svih 4200 postrojenja tvrtke Nestlé iz svojih pogona će u potpunosti ukloniti jednokratnu plastiku koja se ne može reciklirati i zamijeniti je materijalima koji se mogu reciklirati ili ponovno upotrijebiti.

Svoju obvezu prema recikliranju Nestlé će objaviti na svim svojim stranicama i osigurati postrojenja za recikliranje materijala, kao što su PET i aluminij.

Više informacija možete pronaći na Nestlé stranici Rad na budućnosti bez otpada, koja je osvećena toj temi.

stopostotna mogućnost recikliranja

Što znači da stopostotna mogućnost recikliranja nije dovoljna?

Iako se "stopostotna mogućnost recikliranja" čini kao pozitivna karakteristika, sama po sebi nije dovoljna za rješavanje problema otpada i očuvanja okoliša. U procesu kretanja ka zelenijoj budućnosti važno je pridati pažnju i drugim aspektima održivosti, poput smanjenja otpada, korištenja obnovljivih izvora energije i razvoja alternativa plastičnoj ambalaži.

Nestlé će iz svojih postrojenja povući plastične ambalaže i istražiti alternative, poput materijala na bazi papira i biorazgradivih ili kompostabilnih materijala.

To je osobito važno u mjestima gdje nema dostupne infrastrukture za recikliranje ili je neće biti neko vrijeme. Nestlé također sudjeluje u projektima čiji je cilj smanjenje akumulacije plastičnog otpada u okolišu, kao što je projekt STOP u Indoneziji.

Unutar kompanije Nestlé veliki napori se ulažu u oblikovanje budućnosti bez otpada, zbog čega se zaposlenike kompanije potiče da volonterske inicijative posvete prikupljanju otpada.

Što znači ukidanje plastike koja se ili ne može reciklirati ili se teško reciklira?

Ukidanje plastike koja se ili ne može reciklirati ili se teško reciklira označava prestanak korištenja traženje održivih alternativa. Plastika koja se ne može reciklirati ili se teško reciklira često predstavlja veliki izazov za upravljanje otpadom i može završiti na odlagalištima ili u okolišu, uzrokujući onečišćenje okoliša i štetu za prirodu i životinje.

Ukidanje takve plastike podrazumijeva smanjenje njezine proizvodnje i korištenje, te poticanje industrije, vlada i potrošača na prelazak na održive alternative. To može uključivati korištenje reciklabilnih materijala, biorazgradive plastike, materijala od obnovljivih izvora ili potpuno novih rješenja koja nisu vezana za plastiku.

Cilj je smanjiti negativan utjecaj plastike na okoliš, smanjiti otpad, očuvati prirodu i promicati kružno gospodarstvo. Ukidanje plastike koja se ne može reciklirati može potaknuti inovacije, podići svijest o problemima plastike i potaknuti tranziciju prema održivijim praksama u proizvodnji i potrošnji.

Uz pomoć popisa vrsta plastike koje je teško reciklirati, stručnjaci Nestlé kompanije sastavili su vremenski raspored za njihovo postupno ukidanje.

Nestlé je započeo i s uklanjanjem plastike u raznim materijalima u poduzećima za proizvodnju sladoleda, slatkiša i pića, kao i sa smanjenjem količine folije u proizvodnji.

plastični otpad

Koje su glavne alternative koje se mogu koristiti kao zamjena za plastiku?

Postoji nekoliko glavnih alternativa koje se mogu koristiti kao zamjena za plastiku.

  1. Biorazgradiva plastika: Ova vrsta plastike se razgrađuje prirodnim procesima, poput razgradnje mikroorganizmima ili kompostiranja.
  2. Materijali od obnovljivih izvora: Umjesto fosilnih goriva, ovi materijali se proizvode od obnovljivih izvora kao što su škrob, drvo, bambus ili kukuruzni šećer.
  3. Papir i karton: Papir i karton su biološki razgradivi materijali koji se mogu koristiti umjesto plastike. Mogu se reciklirati i imaju manji utjecaj na okoliš.
  4. Staklo: Staklo je materijal koji se može reciklirati i koristiti kao zamjena za plastiku. Ono je otporno na kemikalije i može se koristiti za razne namjene kao ambalaža ili posuđe.
  5. Metalne konzerve ili boce također se mogu koristiti kao alternativa plastici.
  6. Prirodni materijali bambusa, trske, drva ili lišća mogu se koristiti za proizvodnju biorazgradivih ili jednokratnih proizvoda.

Nestlé koristi pristup koji uključuje istraživanje potpuno razgradivih ili biorazgradivih materijala, da bi pridonijeli smanjenju utjecaja ambalažnog otpada gdje je prikupljanje i recikliranje teško ili su objekti nedostupni.

Nestlé želi osigurati recikliranje tih materijala da bi se izbjegle neželjene posljedice. Također, kompanija Nestlé nastavit će usmjeravati napore u promicanje recikliranja i promjene u ponašanju, kako bi se osiguralo pravilno odlaganje ambalaža.

Nestlé smatra da je najbolji način za povećanje reciklaže za proizvode koji uključuju organske ostatke, poput kapsula za kavu, kompostiranje te projektira novu generaciju kapsula.

Nove barijerne folije omogućit će potrošačima da ih recikliraju kao papir.

Suradnjom s tvrtkama Danone, PepsiCo i Origin Materials, u sklopu saveza za NaturALL boce kompanija Nestlé radi na razvoju PET boca na biološkoj osnovi.

Što je s alternativnim modelima isporuke Nestlé proizvoda?

Nestlé trenutno testira nekoliko pristupa, od kojih je jedan projekt LOOP u SAD-u, gdje se koriste spremnici za sladoled Häagen-Dazs koji se mogu ponovno puniti, ali ti modeli sami po sebi neće riješiti problem. Oni su dio šireg niza aktivnosti koje uključuju poboljšanje mogućnosti recikliranja ambalaže i povećanje stope recikliranja te istraživanje biorazgradive i kompostabilne ambalaže.

Nestlé je prisutan u 196 zemalja širom svijeta i u svakoj od njih mora pronaći funkcionalno rješenje.

Kako povećati upotrebu reciklirane plastike?

Upotreba reciklirane plastike i smanjenje količine plastičnog otpada zadaća je svih nas te je potrebna suradnja svih razina društva, kako bi se ovaj problem riješio.

  • Edukacija potrošača o važnosti recikliranja plastike ključna je za podizanje svijesti o problemu. Adekvatna edukacija o posljedicama koje plastične ambalaže imaju na okoliš sa sobom povlači i još jedan pozitivan učinak, a to je porast potražnje, koji proizvođače potiče na korištenje reciklirane plastike u svojim proizvodima.
  • Donošenjem raznih zakona i propisa koji potiču upotrebu reciklirane plastike, vlade i regulatorna tijela također mogu pridonijeti upotrebi reciklabilnih materijala u proizvodnji.
  • Tehnološki napredak u području recikliranja plastike pomaže u povećanju njezine kvalitete i dostupnosti. Razvoj novih postupaka recikliranja, poboljšanje kvalitete recikliranih materijala i smanjenje troškova recikliranja mogu potaknuti njihovu širu upotrebu.
  • Suradnja između proizvođača, dobavljača, trgovaca i potrošača, kao i stvaranje partnerstva i inicijativa samo su neki od ključnih faktora rješavanja ovog problema.

Trenutna upotreba reciklirane plastike kompanije Nestlé na globalnoj razini iznosi 5%, no ustrajno se radi na povećanju tog postotka.

Nestlé već koristi recikliranu plastiku u folijama, a Nestlé Waters planira povećati svoju upotrebu recikliranog PET sadržaja (rPET) u bocama na 35% na globalnoj razini do 2025. i na 50% u SAD-u.

Osim toga, Nestlé Waters povećat će reciklirani PET sadržaj za svoje europske marke Acqua Panna, Buxton, Henniez i Levissima na 50% do 2025.

U Europi boce, PET slojevi u laminatima, čepovi na staklenim posudama i limenkama, pladnjevi za mesne proizvode te plastični omotači za pakiranje koristit će najmanje 25-50% recikliranog materijala, ovisno o vrsti ambalaže do 2025.

Kako odgovarate na najnovije izvješće Greenpeacea o ambalažnom otpadu?

Izvješće Greenpeacea, pod nazivom Oslobodimo se od plastike, Kriza praktičnosti, ističe izazov s kojim se suočavamo kao društvo u rješavanju problema ambalažnog i plastičnog otpada.

Kao što izvješće pokazuje, Nestlé ima značajan udio u količini ambalaže kojom bi trebalo upravljati. Ova stranica pokazuje kako kompanija Nestlé naporno radi na uklanjanju plastike koja se ne može reciklirati i istražuje alternative.

Radeći s partnerima u lancu vrijednosti i industrijskim udruženjima, Nestlé istražuje rješenja za smanjenje upotrebe plastike, olakšava proces recikliranja i razvija nove pristupe uklanjanju plastičnog otpada.

Svi želimo vidjeti budućnost bez otpada. Veoma je važno da robne marke, proizvođači ambalaže, tvrtke za gospodarenje otpadom, vlade i civilno društvo djeluju zajedno kako bi to i ostvarili.

Zašto se plastika i dalje koristi u proizvodnji, ako su dostupne više ekološki prihvatljive alternative?

Plastika se i dalje koristi u proizvodnji zbog praktičnosti, raznolikosti, niske cijene proizvodnje, tehnoloških izazova i postojeće infrastrukture. Iako su dostupne ekološki prihvatljive alternative, plastika je lagan i izdržljiv materijal, koji pruža zaštitu proizvodima. Tehnološki izazovi i navike potrošača također igraju ulogu u njezinoj upotrebi. Unatoč tome, svjesnost o štetnim učincima plastike na okoliš raste, što potiče potražnju za održivijim alternativama. Očekuje se da će se upotreba plastike smanjiti uz podršku potrošača, tehnološke inovacije i regulativne mjere.

Cilj kompanije Nestlé je koristiti ambalažu s najmanjim mogućim utjecajem na okoliš. U svakoj zemlji u kojoj posluje, Nestlé se mora pridržavati tamošnjih propisa i standarda za hranu, koji često diktiraju vrste materijala koje se smiju koristiti za pakiranje proizvoda.

Nove tehnologije i inovacije donose širi izbor ambalažnih materijala i formata pogodnijih za okoliš. Nestlé to prepoznaje i obvezao se raditi s partnerima i industrijskim udruženjima na istraživanju novih rješenja za ambalaže, kako bi se minimizirala upotreba plastičnih materijala, olakšalo recikliranje i razvili novi pristupi uklanjanja plastičnog otpada.

Što je s pitanjem ambalaže za jednu porciju?

Budući da broj samačkih kućanstava raste, tako se povećava i potražnja za manjim veličinama porcija, zbog čega su proizvodi za jednu porciju sve popularniji. Ambalaža za jednu porciju, koja često sa sobom nosi i jednokratnu upotrebu, predstavlja vrlo velik dio otpadne plastike u okolišu.

Kompanija Nestlé surađuje s partnerima u pronalaženju učinkovitih prilagodljivih rješenja za ovo kritično pitanje, uključujući alternativne vrste pakiranja, poboljšanje prikupljanja ambalaže nakon upotrebe i razvoj učinkovite infrastrukture za recikliranje.

Zašto koristite PET boce i kako potičete njihovo recikliranje?

PET osigurava lakoću, otpornost i prozirnost te je materijal koji se može potpuno reciklirati. Međutim, polovica svih boca se ne reciklira. Značajna količina završi na odlagalištu otpada ili kao morski otpad.

Odgovornost kompanije Nestlé, globalne tvrtke koja proizvodi boce za vodu, pomoći je u otkrivanju svih ekonomskih, socijalnih i ekoloških prednosti PET boca kao resursa za višekratnu upotrebu.

Nestlé razvija suradničke projekte koji bi mogli poboljšati prikupljanje plastike, čije će rezultate podijeliti kako bi se oni mogli povećati ili replicirati. Nestlé je u SAD-u uložio šest milijuna USD u fond zatvorene petlje (koji prikuplja novac od poslovnih, vladinih i društvenih partnera) kako bi razvio programe infrastrukture za recikliranje u američkim gradovima.

Potrošači također imaju važnu ulogu. Nestlé je pridonio podizanju svijesti o problemu putem određenih platformi naših marki i korporativnih obrazovnih programa, kao što su R-Generation u Italiji, Argentini, Ujedinjenom Kraljevstvu i Tajlandu. U Sjevernoj Americi Nestlé se pridržava jasnih i dosljednih uputa za recikliranje (How2Recycle), koristeći naljepnice na bocama od pola litre svih glavnih robnih marki u SAD-u. Nestlé nastavlja koristiti snagu brendova kako bi potaknuo potrošače na recikliranje.

ambalaza za hranu

Kako održavate PET boce?

Nestlé primjenjuje principe recikliranja prema dizajnu i provodi procjene životnog ciklusa, kako bi smanjio utjecaj boca za piće svih svojih proizvoda na okoliš. Tijekom proteklih deset godina Nestlé je smanjio količinu PET-a potrebnu za svaku litru flaširane vode za 22%.

Nestlé Waters povećat će sadržaj recikliranog PET-a u svojim bocama na 35% do 2025. na globalnoj razini i na 50% u SAD-u, s posebnim naglaskom na marku Poland Spring. Isto tako povećati će sadržaj recikliranog PET-a na 50% do 2025. i za europske marke Buxton, Henniez i Levissima.

S ciljem povećavanja sljedeće generacije PET-a biološkog podrijetla upotrebom biomasa, poput kartona i drvenjače, kao sirovine, Nestlé 2016. postaje suosnivač saveza za NaturALL boce, s kompanijama Danone i Origin Materials.

Savez radi na razvoju PET boce napravljene od 100% održivih i obnovljivih izvora, koja će biti dostupna cijeloj industriji hrane i pića.

Kako tvrtke mogu utjecati na smanjenje ukupne upotrebe ambalaže?

Tvrtke mogu utjecati na smanjenje ukupne upotrebe ambalaže na nekoliko načina.

  1. Preispitivanjem svoje ambalažne strategije i traženjem načina za smanjenje količine ambalaže koju koriste. To može uključivati upotrebu tanjih ili lakših materijala, dizajniranje višekratnih ili biorazgradivih ambalažnih rješenja, ili promjenu veličine i oblika ambalaže kako bi se smanjio otpad.
  2. Poticanjem recikliranja i ponovne uporabu ambalaže. To uključuje korištenje reciklirane plastike ili drugih materijala u proizvodnji ambalaže, kao i poticanje potrošača na recikliranje nakon upotrebe.
  3. Ulaganjem u istraživanje i razvoj novih, inovativnih rješenja za ambalažu. To može uključivati razvoj biorazgradive ili kompostabilne ambalaže, upotrebu alternativnih materijala poput papira ili biljnih vlakana, ili upotrebu naprednih tehnologija.
  4. Educiranjem zaposlenika i potrošača o važnosti smanjenja upotrebe ambalaže i pravilnom odlaganju otpada.

Posljednjih godina Nestlé je ostvario značajan napredak u smanjenju količine ambalaže koja se koristi za pakiranje proizvoda, osiguravajući pritom njihovu kvalitetu i sigurnost.

Do kraja 2017. Nestlé je uklonio više od 100.000 tona ambalažnog materijala iz proizvodnih procesa. To je količina materijala dostatna za deset Eiffelovih tornjeva.

Prije travnja 2018., Nestlé se obvezao poboljšati ekološku učinkovitost pakiranja. To uključuje i smanjenje ukupne količine materijala za pakiranje. Nove obveze kompanije Nestlé nastaju upravo na tom temelju, kako bi se stvorio ciljani pristup rješavanju problema plastične ambalaže.

Smanjivanjem korištene količine, upotrebom inovativnih materijala i primjenom rješenja za pakiranje Nestlé nastavlja raditi na optimizaciji pakiranja, u skladu s politikom ekološke održivosti, kako bi poboljšao učinkovitost pakiranja i transporta svojih proizvoda.

Kako Nestlé pomaže u razvoju sustava prikupljanja, sortiranja i recikliranja plastike?

Nestlé aktivno sudjeluje u razvoju funkcionalnih sustava prikupljanja, sortiranja i recikliranja u zemljama u kojima posluje. U rješavanju globalnih problema plastičnog ambalažnog otpada ključnu ulogu, osim industrijskih igrača, imaju i lokalne i nacionalne vlade, civilno društvo i potrošači.

Način rada kompanije Nestlé ovisi o načinu na koji se otpadom upravlja na određenom mjestu, ali može uključivati i razvoj shema povrata depozita (DRS) ili pristupa proširene odgovornosti proizvođača (EPR). Kompanija Nestlé iskoristit će svoje iskustvo i tehničku stručnost kako bi dodala vrijednost i preuzela vodeću ulogu u promjeni industrije, gdje god to bude moguće.

Kako Nestlé može pomoći potrošačima da pravilno recikliraju ambalažu proizvoda?

Potrošači imaju ključnu ulogu u poboljšanju stopa recikliranja, a Nestlé je posvećen podizanju njihove svijesti o pravom načinu zbrinjavanja i recikliranja ambalaže proizvoda, uključujući i oznake na ambalaži samih proizvoda. Kompanija Nestlé to će učiniti putem svojih robnih marki i korporativnih komunikacijskih kanala.

Što je s mikro-plastikom u bocama za vodu?

Mikro-plastika se nalazi svugdje, uključujući i zrak koji udišemo, odjeću koju nosimo, hranu koju jedemo i vodu koju pijemo. Ona je dio šireg problema plastičnog otpada, jednog od glavnih izazova održivosti s kojim se danas društvo suočava. Budući da je sigurnost i kvaliteta proizvoda najveći prioritet kompanije Nestlé, ona od 2015. svoje proizvode testira na mikro-plastiku uz pomoć najsuvremenijih uređaja i tehnologija. Ovo opsežno ispitivanje Nestlé proizvoda nije otkrilo prisustvo mikro-plastike, iznad razine tragova (tj. nula do maksimalno 12 mikro-čestica po litri).

Nestlé smatra kako je jedino rješenje ozbiljnog problema plastičnog zagađenja, pa tako i kontaminacije mikro-plastikom, kolektivno djelovanje u svrhu postizanja promjene te je Nestlé posvećen cilju zamjene svih plastičnih ambalaža na svojim proizvodima u reciklabilne ili ponovo iskoristive do 2025.

Za više informacija o mikro-plastici posjetite Nestlé stranicu Voda.