Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Ključne akcije u borbi protiv zagađenja plastikom

Borba protiv zagađenja plastikom

Plastični otpad koji se gomila na deponijima i u okolišu jedan je od gorućih ekoloških problema našeg doba.

Plastični otpad ugrožava divlje životinje i predstavlja prijetnju ekosustavima i prehrambenom lancu. Zagađenje plastikom vidimo kao hitan prioritet.

Ovaj globalni problem ne možemo sami riješiti pa surađujemo s drugim kompanijama, istraživačkim institutima i vlastima diljem svijeta kako bismo utvrdili načine na koje zajednički možemo smanjiti plastični otpad u okolišu. 

Budućnost u kojoj niti jedna plastična ambalaža kompanije Nestlé neće završiti na deponiju niti u oceanu 

Titula
Plastična ambalaža dizajnirana za recikliranje*

Top Text

Postotak

Bottom Text

*Prema Ellen MacArthur Foundation: „New Plastics Economy Commitment - Commitments, Vision and Definitions” (veljača 2020)

Titula
Smanjenje količine prvi put proizvedene plastike u odnosu na baznu 2018. godinu

Top Text

Postotak

95 %

Poduzimanja mjera za borbu protiv zagađenja plastikom

Naš cilj je za svoju ambalažu koristiti što manje plastike koja se proizvodi prvi put na bazi fosilnih goriva. Uklanjanjem nepotrebne plastike (od trakica za otkidanje do predmeta za jednokratnu uporabu kao što su slamke), uvođenjem višekratnih i dopunjivih alternativa i prelaskom na papir, biološke i biorazgradive materijale, već smanjujemo svoj plastični otisak.  

Do kraja 2023. godine 83,5% naše plastične ambalaže bilo je dizajnirano za recikliranje, a cilj je da do 2025. godine to bude 95%. I dalje ćemo raditi na tome da dostignemo 100%. Na putu smo da do 2025. godine za trećinu smanjimo korištenje plastike koja se prvi put proizvodi.

Naše aktivnosti nisu vezane samo uz materijale koje koristimo za svoju ambalažu. Kako bismo spriječili da naša ambalaža završi na deponiju, radimo na tome da proces recikliranja učinimo jednostavnijim i boljim kroz podršku infrastrukturnim poboljšanjima i poticanjem ljudi da učine ono što mogu u borbi protiv zagađenja plastikom.

Međutim, ovakve promjene, koje nadilaze naše poslovanje, iziskuje snažnu suradnju. Dio smo Koalicije za akciju protiv plastičnog otpada Foruma potrošačke robe, Globalnog partnerstva za akciju protiv plastike (GPAP) Svjetskog ekonomskog foruma i pakta protiv plastike diljem svijeta. Ovim ističemo svoju spremnost da pokrećemo dobrovoljne akcije kompanija u ovom području.

U 2019. godini pridružili smo se Inicijativi za novu plastičnu privredu Fondacije Ellen MacArthur. Obavezali smo se unutar svoje industrije raditi na stvaranju kružne ekonomije za plastiku počevši od ambalaže. Nepotrebnu plastiku iz svoje ambalaže uklanjamo i razvijamo inovacije kako bismo omogućili da se plastika, koja nam je potrebna, može reciklirati i ponovno koristiti.

Nastavljamo podržavati vlasti tako što se aktivno zalažemo za usklađenu i bolju regulativu radi ubrzanja razvoja infrastrukture na tržištima na kojima poslujemo. Zalažemo se Ugovor UN o zagađenju plastikom bude pravno obvezujuć i aktiva smo član Poslovne koalicije za Globalni sporazum o plastici.

Aktivno sudjelujemo u razvoju efikasnih programa prikupljanja, razvrstavanja i recikliranja u zemljama u kojima poslujemo. Globalni infrastrukturni jaz je značajan i nije pod našom neposrednom kontrolom, ali radimo na podršci uspješnom prikupljanju kroz projekte i aktivnosti diljem svijeta.

Koliko plastike prodamo, toliko ćemo i sakupiti  

U mnogim zemljama kompanija Nestlé udružuje se s partnerima koji rade na prikupljanju i recikliranju one količine plastike koju koristimo u svojoj ambalaži po principu „za svaku proizvedenu tonu, jedna prikupljena tona”.

Identificirali smo brojne zemlje u Aziji, Africi i Južnoj Americi u kojima se otpadom često loše upravlja. U tim zemljama pokrenuli smo projekte, radeći s partnerima i udruženjima na povećanju razmjera prikupljanja, razvrstavanja i ponovnog korištenja plastičnog otpada. Cilj je plastiku zadržati u privredi, ali van okoliša. 

Metalne posude za višekratnu upotrebu

Jednostavnije recikliranje kapsula za kavu

U Belgiji od 1. siječnja 2023. godine sve kapsule za napitke, bilo da su aluminijumske ili plastične, mogu se skupljati u novu Plavu vreću (Blue Bag) za reciklažu. Ovo novo rješenje rezultat je partnerstva između brenda Nespresso kompanije Nestlé (za brendove Starbucks by Nespresso, Nescafé Farmers Origins i Nescafé Dolce Gusto ), kompanije JDE Peet’s (za brendove L’Or i Douwe Egberts ) i FostPlus, koje je pokrenuo Nespresso preko AREME (belgijske inicijative koja okuplja sudionike iz cijelog lanca vrijednosti aluminija). Ovu inicijativu trenutno u potpunosti financiraju prethodno navedeni brendovi.

Inicijativa je značajan korak naprijed u uklanjanju svih barijera za reciklažu u odnosu na naše potrošače i za povećanje stope prikupljanja i recikliranja. Potičemo sve proizvođače kapsula za napitke na tržištu da se pridruže inicijativi.

Testiranje sustava za višekratnu upotrebu  

Uspostavili smo partnerstvo s njemačkom start up kompanijom Circolution radi ispitivanja nove generacije standardiziranih posuda za višekratnu upotrebu hrane. Partnerstvo kompanija Circolution i Nestlé omogućava njemačkim potrošačima u odabranim gradovima da uživaju u proizvodu Nesquik u standardiziranoj posudi za višekratnu uporabu napravljenoj od nehrđajućeg čelika.

Kompanija Circolution iznajmljuje kompaniji Nestlé posude za višekratnu uporabu kao svom prvom partneru za testiranje, a zatim se brine o čišćenju, provjeri kvalitete, transportu i procjeni ekoloških performansi. I druge prehrambene kompanije mogu koristiti istu posudu s vlastitim jedinstvenim etiketama i proizvodima.

Potrošači mogu dobiti povrat novaca kad vrate ambalažu za višekratnu upotrebu, bilo odlaganjem u automatima ili kod osoblja u prodavnici. Kompanija Circolution procjenjuje da je nakon pet ciklusa ekološki utjecaj usporediv sa staklenom ambalažom za jednokratnu upotrebu. Ambalaža od nehrđajućeg čelika ima oko 75 ciklusa, za koje se procjenjuje da će uštedjeti ekvivalent od 36 kg stakla ili 5 kg plastike tokom svoga vijeka upotrebe. 

Kapsula i šalica za kavu

Testiranje novih rješenja za ponovno punjenje kako bi se smanjila plastična ambalaža kompanije Nestlé

Kompanija Nestlé Indonesia i Nestlé R&D Accelerator iz Singapura u prošloj godini su istraživali nekoliko sustava za ponovno punjenje. Godine 2022. testirali smo sustav sa Siklus Indonesia u kojem potrošači preko aplikacije naručuju hranu i piće uključujući proizvode Milo, Dancow i Koko Krunch kompanije Nestlé, i dobivaju proizvode preko sustava ponovnog punjenja posredstvom biciklističke dostave. Ovaj program, koji podržava ambiciju indonezijske vlade da do 2025. godine smanji otpad za 30%, istražuje se kao potencijalni model za smanjenje uporabe jednokratne plastike.

U 2023. godini pokrenuli smo pilot servis automata za ponovno punjenje u prodavnicama maloprodajnih partnera za žitarice Koko Krunch i proizvod Milo. Ovo partnerstvo s kompanijom Qyos dijelom je zajedničkog ulaganja kompanija Enviu Indonesia i Algramo. Hrana se u tvornici pakira u zapečaćene patrone za doziranje, zatim se u maloprodajnom objektu distribuira direktno u vlastitu posudu potrošača ili u brendiranu posudu. Pokretanjem fleksibilnih ispitivanja unakrsnog lanca vrijednosti s partnerima u automatima, kroz start-up kompanije i maloprodaju, nastojimo maksimalno udovoljiti potrošačima i u ambalaži smanjiti uporabu plastike koja se prvi put proizvodi.

Papir umjesto materijala koji se teško reciklira

Kompanija Nestlé uvela je reciklabilnu papirnu ambalažu u odabranim zemljama i za odabrane proizvode kao što su kocke za juhu Maggi, te Nesquik, KitKat, Nescafé i drugi proizvodi, čime se zamjenjuju omoti od više materijala koje je teško odvojiti ili reciklirati. U isto vrijeme, prešli smo na papirnate slamke za Nesquik, Nescau, Milo i Nescafé.

Godine 2021. Smarties je postao prvi globalni konditorski brend kompanije Nestlé koji je prešao na reciklabilnu papirnatu ambalažu. U 2023. godini Quality Street slijedio je taj primjer uvodeći širom svijeta papirnatu ambalažu s certifikatom FSC za svoje slatkiše.

Unaprijeđenje kružne infrastrukture

U svibnju 2023. godine kompanije Nestlé Mexico i Greenback Recycling Technologies otvorile su našu prvu tvornicu u Meksiku koja podržava kružnu ekonomiju. Inovativna tehnologija kompanije Greenback transformira fleksibilnu plastičnu ambalažu pomoću procesa izazvanog mikrovalovima radi stvaranja piroliznog ulja koje treće strane mogu koristiti za izradu smole za prehrambene proizvode. Ovaj ambiciozni projekat omogućit će godišnju preradu od preko 2.000 tona kako bi se olakšala reciklaža, prva ove vrste za fleksibilnu ambalažu u Meksiku.

Globalno tržište reciklirane plastike koja je pogodna za prehrambene proizvode

Kompanija Nestlé ulaže oko 2 milijarde CHF  kako bi ubrzala razvoj boljeg ekološkog profila i infrastrukture za podršku kružnoj ekonomiji materijala za ambalažu.

Mnoge vrste plastike teško je reciklirati u ambalažu koja je povoljna za prehrambene proizvode čime nastaje ograničena ponuda reciklirane plastike koja je pogodna za ovu svrhu. Dok se ovaj segment razvija, obavezali smo se do 2025. godine isplatiti oko 1,5 milijardu CHF nagrade za razvoj reciklirane plastike koja je pogodna za prehrambene proizvode kako bismo stimulirali tržište da razvija ovakve materijale.

Žena dodiruje zaslon dozatora proizvoda
Stvaranje zajedničkih vrijednosti i Izvješće o održivosti