Što tvrtka Nestlé poduzima kako bi riješila problem plastičnog ambalažnog otpada?


Što tvrtka Nestlé poduzima kako bi riješila problem plastičnog ambalažnog otpada?

Rješavanje problema onečišćenja plastikom za nas je hitan prioritet. Tu odgovornost shvaćamo vrlo ozbiljno.

Ubrzavamo naše postupke rješavanja problema plastičnog otpada kako bismo učinili značajnu razliku svugdje gdje poslujemo. Zato surađujemo s vladama, nevladinim organizacijama, dobavljačima, upraviteljima otpadom, trgovcima na malo i drugim tvrtkama kako bismo poduzeli smislene akcije.

Naša vizija jest da nijedno od naših pakiranja, uključujući plastiku, ne završi na odlagalištu otpada ili kao smeće. Ta vizija nije samo neki uzvišeni ideal - naporno radimo kako bismo ga ostvarili i pomogli postići budućnost bez otpada.

Prošle smo godine najavili našu obvezu da do 2025. godine postignemo da 100% naše ambalaže bude moguće reciklirati ili ponovno upotrijebiti. U siječnju 2019. godine započeli smo s našom širom vizijom o budućnosti bez otpada i najavili niz konkretnih postupaka kojima bismo ispunili naše obveze.

Znamo da to nije dovoljno. Odlučili smo razmotriti svaku dostupnu mogućnost za rješavanje ovog složenog izazova i prihvatiti višestruka rješenja koja bi odmah mogla imati utjecaja.

Usredotočujemo se na tri područja kako bismo pokrenuli promjene: (1) Uvođenje alternativnih materijala (2) Oblikovanje budućnosti bez otpada i (3) Pokretanje novog načina ponašanja.

Što vaša tri fokusna područja u rješavanju problema ambalažnog otpada obuhvaćaju?

Više informacija možete pronaći na našoj stranici posvećenoj toj temi - Rad na budućnosti bez otpada, no ukratko:


1. Uvođenje alternativnih materijala

U prosincu 2018. godine najavili smo osnivanje Nestlé Instituta za ambalažu i pakiranje (Nestlé Institute for Packaging Sciences) kako bismo ubrzali svoje postupke rješavanja problema plastičnog otpada i učinili značajnu razliku svugdje gdje poslujemo. Zbog toga razvijamo održive materijale za pakiranje i surađujemo s industrijskim partnerima u svrhu povećavanja količine istraživanja i inovacija.

Unutar Instituta trenutno istražujemo niz inovacija, uključujući nove materijale na bazi papira, kao i biorazgradive/kompostabilne polimere koji se također mogu reciklirati.

Od 2020. do 2025. Nestlé će zamijeniti svu plastiku koja se ili ne može reciklirati ili se teško reciklira u svim ambalažama naših proizvoda širom svijeta te će ponuditi alternativne materijale za pakiranje i uspostaviti partnerstva sa stručnjacima za pakiranje, uključujući Danimer Scientific i PureCycle Technologies.

Odlučni smo smanjiti upotrebu plastike za jednokratnu upotrebu. U tu svrhu uvodimo ambalažu za višekratnu upotrebu, nove sustave isporuke i inovativne poslovne modele.

  • S organizacijom Loop radimo na razvoju ambalaže za višekratnu upotrebu. Trenutno testiramo posude za sladoled za naš brand Häagen-Dazs u SAD-u.
  • Dozatori za NESCAFÉ i MILO već su dostupni u mnogim zemljama diljem svijeta.
  • Koristeći se najmodernijom tehnologijom, početkom 2020. godine lansirat ćemo nove aparate za vodu koji će potrošačima omogućiti punjenje vlastitih boca za višekratnu upotrebu.

Takvi inovativni modeli obećavaju. Oni su dio šireg niza aktivnosti koje uključuju promicanje recikliranja i razvoj novih rješenja za biorazgradivu i kompostabilnu ambalažu.

U veljači 2019. počeli smo uklanjati sve plastične slamke iz naših proizvoda upotrebljavajući alternativne materijale kao što su papir, kao i inovativne dizajne, kako bismo smanjili stvaranje smeća.

Kroz NextGen Consortium i Cup Challenge, udružili smo snage s drugim industrijskim partnerima na razvoju čaše od vlakana koja je u potpunosti kompostabilna te se može reciklirati.

U ožujku 2019. pokrenuli smo NESQUIK All Natural u Europi, koristeći se novim, inovativnim papirnim materijalom za pakiranje koji ne sadrži plastiku i može se u potpunosti reciklirati kao papir.

Nestlé Waters će povećati sadržaj recikliranog PET-a na 35% u svojim bocama na globalnoj razini do 2025. godine. Do 2025. u SAD-u će dosegnuti 50%, s posebnim naglaskom na Poland Spring, a isto će biti i u europskim markama Acqua Panna, Buxton, Henniez i Levissima.


2. Oblikovanje budućnosti bez otpada

 

Osim ispunjenja obveza iz 2025., naša je dugoročna ambicija zaustaviti curenje plastike u okoliš gdje god poslujemo. Ovdje je glavni izazov prikupljanje i razvrstavanje otpada, osobito u zemljama bez formalnih sustava gospodarenja otpadom.

Ujedinili smo se s tvrtkom Veoliom, vodećom svjetskom tvrtkom za upravljanje resursima, koja se bavi prikupljanjem, sortiranjem i recikliranjem plastičnog materijala - s posebnim naglaskom na fleksibilnu plastičnu ambalažu. Projekti će se fokusirati na 11 prioritetnih zemalja diljem Azije, Afrike, Latinske Amerike i Europe.

Radeći s našim kolegama, pokrenuli smo i Savez za recikliranje plastike u Africi, koji ima za cilj poboljšati prikupljanje i recikliranje plastike te kroz taj proces stvoriti nova radna mjesta i potaknuti trgovinu.

U Indoneziji je Nestlé postala prva prehrambena tvrtka koja je sudjelovala u projektu STOP, vodećom inicijativom za sprječavanje curenja plastike u ocean putem razvoja partnerstva s gradovima i vladama u jugoistočnoj Aziji.

Također smo sklopili partnerstvo s drugim poduzećima i vladama kako bismo potpisali New Plastics Economy Global Commitment, inicijativu pod vodstvom Zaklade Ellen MacArthur i UNEP-a, s ciljem promicanja i poticanja napretka u rješavanju problema plastičnog otpada.


3. Pokretanje novog načina ponašanja

Mi u tvrtki Nestlé želimo voditi primjerom i poduzimamo mjere kako bismo izbjegli plastični otpad u našim objektima te surađujemo s lokalnim zajednicama.

Svih 4200 postrojenja tvrtke Nestlé upravo uklanja plastiku za jednokratnu upotrebu koja se ne može reciklirati i zamjenjuje je materijalima koji se mogu lako reciklirati ili ponovno upotrijebiti.

Objavit ćemo našu obvezu prema recikliranju na svim našim stranicama i osigurati postrojenja za recikliranje materijala kao što su PET i aluminij.

Zaposlenici tvrtke Nestlé na svim lokacijama i razinama također će posvetiti svoje dane volontiranja uklanjanju smeća i sudjelovati u aktivnostima čišćenja na Svjetski dan oceana 8. lipnja 2019. godine. Naš izvršni odbor i zaposlenici našeg globalnog sjedišta sudjelovat će u aktivnosti čišćenja Ženevskog jezera u ljeto 2019.

Što podrazumijevate kad kažete da "stopostotna mogućnost recikliranja nije dovoljna"?

To da postizanje stopostotne mogućnosti recikliranja ili proizvodnja ambalaže za višekratnu upotrebu nije dovoljno. Mi smo se obvezali postići taj cilj do 2025. godine, ali znamo da to nije dovoljno.

Prestat ćemo koristiti plastičnu ambalažu gdje god je to moguće i istražiti alternative, kao što su materijali na bazi papira i biorazgradivi ili kompostabilni materijali.

To je osobito važno u mjestima gdje nema dostupne infrastrukture za recikliranje ili je neće biti neko vrijeme. Nestlé također sudjeluje u projektima čiji je cilj smanjenje akumulacije plastičnog otpada u okolišu, kao što je projekt STOP u Indoneziji.

U tvrtki Nestlé ulažu se napori u oblikovanju budućnosti bez otpada, stoga potičemo naše zaposlenike da svoje dane volontiranja posvete prikupljanju otpada.

Što znači "ukidanje" plastike koja se ili ne može reciklirati ili se teško reciklira?

Napravili smo popis vrsta plastike koje je teško reciklirati i koje ćemo prestati koristiti kako bismo pomogli u nastojanjima reciklaže, s vremenskim rasporedom za njihovo postupno ukidanje.

Također smo započeli s uklanjanjem plastike u raznim materijalima u našim poduzećima za proizvodnju sladoleda, konditorski i pića asortiman, kao i sa smanjenjem količine folije koju koristimo. Taj trud bi mogao dovesti do toga da već 2019. godine uklonimo više od 40 000 tona plastike.

Koje su glavne alternative plastici koje ćete koristiti?

Naš pristup uključuje istraživanje potpuno razgradivih ili "biorazgradivih" materijala, što može smanjiti utjecaj ambalažnog otpada gdje je prikupljanje i recikliranje teško ili su objekti nedostupni.

Moramo osigurati da se ti materijali mogu reciklirati kako bi se izbjegle neželjene posljedice, a mi ćemo nastaviti promicati recikliranje i promjene u ponašanju kako bi se osiguralo pravilno odlaganje ambalaže.

Za neke od naših proizvoda koji uključuju organske ostatke, kao što su kapsule za kavu, vjerujemo da kompostiranje nudi najbolji način za povećanje reciklaže. Projektiramo novu generaciju kapsula kako bismo to omogućili.

Za primjene kao što je papir, nove barijerne folije omogućit će potrošačima da ih recikliraju kao papir.

Također surađujemo s tvrtkama Danone, PepsiCo i Origin Materials u Savezu za NaturALL boce kako bismo razvili PET bocu na biološkoj osnovi.

Što je s alternativnim modelima isporuke Nestlé proizvoda?

Trenutno testiramo nekoliko uzbudljivih pristupa, od kojih je jedan projekt LOOP u SAD-u gdje se koriste spremnici za sladoled Häagen-Dazs koji se mogu ponovno puniti.

Ali ti modeli sami po sebi neće riješiti problem. Oni su dio šireg niza aktivnosti koje uključuju poboljšanje mogućnosti recikliranja ambalaže i povećanje stope recikliranja te istraživanje biorazgradive i kompostabilne ambalaže.

Nestlé je prisutan u 196 zemalja širom svijeta. Moramo pronaći pravo rješenje za svaku situaciju.

Što činite kako biste povećali upotrebu reciklirane plastike?

Naša trenutna upotreba reciklirane plastike na globalnoj razini iznosi 5%, no mi ustrajno radimo na povećanju tog postotka.

Mi već koristimo recikliranu plastiku u našim folijama, a Nestlé Waters planira povećati svoju upotrebu recikliranog PET sadržaja (rPET) u bocama na 35% na globalnoj razini do 2025. i na 50% u SAD-u.

Osim toga, Nestlé Waters povećat će reciklirani PET sadržaj za svoje europske marke Acqua Panna, Buxton, Henniez i Levissima na 50% do 2025.

Do 2025. godine u Europi, boce, PET slojevi u laminatima, čepovi na staklenim posudama i limenkama, pladnjevi za mesne proizvode te plastični omotači za pakiranje više komada proizvoda koristit će najmanje 25-50% recikliranog materijala, ovisno o vrsti ambalaže.

Kako odgovarate na najnovije izvješće Greenpeacea o ambalažnom otpadu?

Izvješće Greenpeacea, pod nazivom Oslobodimo se od plastike, "Kriza praktičnosti", ističe izazov s kojim se suočavamo kao društvo u rješavanju problema ambalažnog i plastičnog otpada.

Kao što izvješće pokazuje, Nestlé ima značajan udio u količini ambalaže kojom bi trebalo upravljati. Ova stranica pokazuje kako naporno radimo na uklanjanju plastike koja se ne može reciklirati i istražujemo alternative.

Radeći s našim partnerima u lancu vrijednosti i industrijskim udruženjima, istražujemo rješenja za smanjenje upotrebe plastike, olakšavamo recikliranje i razvijamo nove pristupe uklanjanju plastičnog otpada.

Svi želimo vidjeti budućnost bez otpada. Veoma je važno da robne marke, proizvođači ambalaže, tvrtke za gospodarenje otpadom, vlade i civilno društvo djeluju zajedno kako bi to i ostvarili.

Zašto uopće koristite plastiku, a ne više "ekološki prihvatljive" alternative?

Plastična ambalaža ima važnu ulogu u osiguravanju sigurnosti naše hrane i pića te u smanjenju gubitka hrane i stvaranja otpada. Prije izmjena, moramo pažljivo razmotriti sve alternative.

Cilj nam je koristiti ambalažu s najmanjim mogućim utjecajem na okoliš. U svakoj zemlji u kojoj Nestlé posluje moramo se pridržavati tamošnjih propisa i standarda za hranu, koji često diktiraju vrste materijala koje možemo koristiti za pakiranje naših proizvoda.

Nove tehnologije i inovacije donose širi izbor ambalažnih materijala i formata pogodnijih za okoliš. Prepoznajemo to i obvezali smo se raditi s našim partnerima i industrijskim udruženjima na istraživanju novih rješenja za ambalaže - kako bismo smanjili upotrebu plastičnih materijala, olakšali recikliranje i razvili nove pristupe uklanjanju plastičnog otpada.

Što je s pitanjem ambalaže za jednu porciju?

Budući da broj samačkih kućanstava raste, tako se povećava i potražnja za manjim veličinama porcija, zbog čega su proizvodi za jednu porciju sve popularniji. Svjesni smo da ambalaža za jednu porciju, što često bude i "jednokratna upotreba", predstavlja vrlo velik dio otpadne plastike u okolišu.

Surađujemo s drugima u pronalaženju učinkovitih prilagodljivih rješenja za ovo kritično pitanje, uključujući alternativne vrste pakiranja, poboljšanje prikupljanja ambalaže nakon upotrebe i razvoj učinkovite infrastrukture za recikliranje.

Zašto koristite PET boce i kako potičete njihovo recikliranje?

PET osigurava lakoću, otpornost i prozirnost te je materijal koji se može potpuno reciklirati. Međutim, polovica svih boca se ne reciklira - značajna količina završi na odlagalištu otpada ili kao morski otpad.

Kao globalna tvrtka u koja proizvodi boce za vodu, naša je odgovornost pomoći u otkrivanju svih ekonomskih, socijalnih i ekoloških prednosti PET boca kao resursa za višekratnu upotrebu.

Razvijamo suradničke projekte koji bi mogli poboljšati prikupljanje plastike i podijelit ćemo naše rezultate kako bismo procijenili mogu li se povećati ili replicirati. Na primjer, u SAD-u smo uložili 6 milijuna USD u fond zatvorene petlje (koji skuplja novac od poslovnih, vladinih i društvenih partnera), kako bi razvili programe infrastrukture za recikliranje u američkim gradovima.

Potrošači također imaju važnu ulogu. Pomogli smo u podizanju svijesti putem određenig platformi naših robnih marki i korporativnih obrazovnih programa, kao što su R-Generation u Italiji, Argentini, Ujedinjenom Kraljevstvu i Tajlandu. U Sjevernoj Americi se pridržavao jasnih i dosljednih uputa za recikliranje (How2Recycle) na naljepnicama boca od pola litre na svim našim glavnim robnim markama u SAD-u. Nastavit ćemo koristiti snagu naših brandova kako bismo potaknuli potrošače na recikliranje.

Kako održavate PET boce?

Primjenjujemo principe "recikliranja prema dizajnu" i provodimo procjene životnog ciklusa kako bismo smanjili utjecaj na okoliš svih naših boca za piće. Tijekom proteklih 10 godina smanjili smo količinu PET-a potrebnu za svaku litru flaširane vode za 22%.

Nestlé Waters povećat će sadržaj recikliranog PET-a u svojim bocama na 35% do 2025. godine na globalnoj razini i na 50% u SAD-u, s posebnim naglaskom na marku Poland Spring. Isto tako će povećati sadržaj recikliranog PET-a na 50% do 2025. godine i za europske marke Buxton, Henniez i Levissima.

2016. godine postali smo suosnivači Saveza za NaturALL boce, s Danone i Origin Materials, s ciljem povećavanja sljedeće generacije PET-a biološkog podrijetla upotrebom biomase kao sirovine - poput kartona i drvenjače - koja ne uzima resurse ili zemlju koji su potrebni u proizvodnji hrane.

Radimo na razvoju PET boce napravljene od 100% održivih i obnovljivih izvora i učinit ćemo tehnologiju dostupnom cijeloj industriji hrane i pića.

Kako Nestlé smanjuje ukupnu upotrebu ambalaže?

Posljednjih smo godina ostvarili značajan napredak u smanjivanju količine ambalaže koja se koristi za naše proizvode, osiguravajući pritom njihovu kvalitetu i sigurnost. Pomoću procesa eko-dizajna na pravom smo putu da postignemo naš cilj izbjegavanja 140 000 tona ambalažnog materijala do 2020., za razliku od 2015. godine.

Do kraja 2017. godine uklonili smo više od 100 000 tona ambalažnog materijala iz naših proizvodnih procesa. To je količina materijala dostatna za 10 Eiffelovih tornjeva.

Prije travnja 2018. godine, Nestlé se obvezao poboljšati ekološku učinkovitost našeg pakiranja. To uključuje i smanjenje ukupne količine materijala za pakiranje. Naše nove obveze nastaju na tom temelju, kako bi se stvorio ciljani pristup rješavanju problema plastične ambalaže.

I dalje optimiziramo pakiranje u skladu s našom Politikom ekološke održivosti, ne samo smanjivanjem količine koju koristimo, već i upotrebom inovativnih materijala ili primjenom rješenja za pakiranje, kako bismo poboljšali učinkovitost pakiranja i učinke transporta.

Kako pomažete u razvoju sustava prikupljanja, sortiranja i recikliranja plastike?

Aktivno sudjelujemo u razvoju funkcionalnih sustava prikupljanja, sortiranja i recikliranja u zemljama u kojima poslujemo. U rješavanju globalnih problema plastičnog ambalažnog otpada ključnu ulogu, osim industrijskih igrača, imaju i lokalne i nacionalne vlade, civilno društvo i potrošači.

Naš način rada ovisi o načinu na koji se otpadom upravlja na određenom mjestu, ali može uključivati ​​i razvoj shema povrata depozita (DRS) ili pristupa proširene odgovornosti proizvođača (EPR). Iskoristit ćemo naše iskustvo i tehničku stručnost kako bismo dodali vrijednost i preuzeli vodeću ulogu u promjeni industrije gdje god možemo.

Kako možete pomoći potrošačima da pravilno recikliraju ambalažu proizvoda?

Potrošači imaju ključnu ulogu u poboljšanju stopa recikliranja, a mi smo posvećeni podizanju njihove svijesti o pravom načinu zbrinjavanja i recikliranja ambalaže naših proizvoda, uključujući i označavanje na ambalaži naših proizvoda. Učinit ćemo to putem naših robnih marki i korporativnih komunikacijskih kanala.

Što je s mikro-plastikom u bocama za vodu?

Za više informacija o mikro-plastici posjetite našu stranicu Pitajte Nestlé.