NutriPorcija nije samo običan tanjur!


NutriPorcija je metoda koja nam pomaže u pripremi uravnoteženog obroka cijele obitelji. Zašto? Znamo da nam je potrebna raznolika prehrana, ali ne znamo koliko koje hrane trebamo.

 

NutriPorcijaTanjur pravilne prehrane - na jednostavan način prikazuje odgovarajuće količine svake skupine namirnica za dva glavna obroka: ručak i večeru. Osmišljen za djecu u dobi od 4 do 12 godina, odličan je vodič kako osigurati uravnoteženu prehranu za pravilan rast. Tanjur je podijeljen na tri dijela koja nam prikazuju kako pola tanjura treba popuniti povrćem ili salatama, jedna četvrtina sadrži hranu bogatu proteinima (meso, riba, jaja, svježi sir, itd.), a druga četvrtina predstavlja namirnice koje su izvor ugljikohidrata: žitarice, tjestenina, riža, krumpir i sl.  Na rubu tanjura pronaći ćete preporuke za ostale grupe namirnica jer su voće, mliječni proizvodi, orašasti plodovi, sjemenke, ulja i voda isto tako bitan dio pravilne prehrane.  

Za zdraviji način života svakog djeteta, ne treba zaboraviti minimalno 60 minuta tjelesne aktivnosti svaki dan: hodanje, trčanje, aktivne igre u pokretu, ples, vožnja biciklom, romobilom, rolanje, badminton itd.  

 

nutriporcija tanjur zdrave hrane

Kako čitati Tanjur pravilne prehrane?

 

 

tanjur zdrave prehrane

 

Voće i povrće: Polovicu tanjura treba ispuniti voće i povrće. Što više raznovrsnog voća i povrća raznolikih boja, to bolje. Veći naglasak je stavljen na povrće, koje nedostaje u prehrani djece.  

Žitarice: Četvrtinu tanjura neka ispune žitarice, i to one od cjelovitog zrna jer sadrže više vitamina, minerala i vlakana nego rafinirane žitarice.

Proteini: Preostalu četvrtinu tanjura trebaju činiti proteini. Prednost treba dati ribi, mesu peradi, jajima, grahu i drugim mahunarkama. Treba pripaziti na unos crvenog mesa kao i mesnih prerađevina (hrenovke, salame, kobasice i sl.).

Zdrave masnoće: Svoje mjesto na Tanjuru pravilne prehrane imaju i masnoće. Moramo imati na umu da su nam masnoće neophodne za normalno funkcioniranje organizma i da postoje „dobre“ i „loše“ masnoće koje trebamo ograničiti, uvijek pazeći na ukupnu količinu unosa. Ohrabruje se korištenje maslinovog, repičinog, bučinog te suncokretovog ulja, a treba paziti na unos maslaca, masnoća životinjskog porijekla.  

Voda: Još jedna važna smjernica tanjura pravilne prehrane nalaže da žeđ gasimo vodom a da izbjegavamo zaslađene napitke.

Mlijeko i mliječni proizvodi: Znanstvenici preporučuju 2 serviranja mlijeka i mliječnih proizvoda na dan.

Slatkiši se ne trebaju potpuno izbaciti, ali se treba ograničiti njihov unos.
 

Trebamo razmišljati o Tanjuru pravilne prehrane kao vodiču za planiranje dobro uravnoteženih obroka i kao alatu za lakše održavanje pravilne prehrane i zdravijeg načina života. On neće definirati broj kalorija koje svaka osoba treba svakodnevno unijeti (jer potrebe pojedinaca nisu jednake), nego će nas ohrabriti da u hrani trebamo uživati i jesti raznoliko, ali ne prejedati se. Umjerenost je ključ pravilne prehrane.
 

Inspiracija za obroke i tjedne jelovnike

Podložak osmišljen uz NutriPorciju, inspirirat će vas ne samo za obrok, već i tjedne jelovnike, kako bi sve grupe namirnica bile zastupljene u prehrani vaše obitelji. Poticajne preporuke oko količine namirnica za svaku grupu: proteini, vlakna, ugljikohidrati, poželjne masti, voće, mlijeko i mliječni proizvodi. 

Podložak i druge zabavno- edukativne materijale možete preuzeti na ovoj poveznici.