Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Bolja zapošljivost mladih - učestalo postavljena pitanja

tim u uredu
 
  1. Što na lokalnoj razini činite kako biste pomogli mladima u stjecanju potrebnih vještina kako bi bili konkurenti na tržištu rada?

Pandemija Covid-19 snažno utječe na društvo, posebno na mlade. Eurostat pokazuje kako je u Europi više od 3 milijuna nezaposlenih, a potreba za podrškom mladima veća je no ikad. Važno nam je biti aktivan član zajednice u kojoj poslujemo. U Hrvatskoj smo uključili više od 2.000 mladih u naše programe pripreme za posao i prakse, a više od 50 smo zaposlili u zadnjih pet godina. Novost je međunarodna praksa Nestlé Summer's Cool namijenjena studentima i diplomcima iz Hrvatske, kao i prvi podcast o zapošljavanju mladih TeenBiz 3u1 razgovori u suradnji s Poslovnim FM.

Dio je to većeg cilja. Naime, zajedno s 300 partnerskih kompanija u Savezu za mlade, obvezali smo se stvoriti 300.000 mogućnosti za razvoj karijere mladih diljem Europe, Bliskog Istoka i Sjeverne Afrike do 2025. Konkretno, Nestlé će stvoriti 40.000 mogućnosti za prvi posao, pripravništva i osposobljavanja.

  1. Što predstavlja inicijativa Nestlé needs YOUth?

Inicijativa Nestlé needs YOUth predstavlja aktivnosti koje Nestlé, svjetski lider u proizvodnji hrane i pića, poduzima na tržištima na kojima djeluje, u svrhu poticanja profesionalnog rasta i razvoja te zapošljivosti mladih, poput edukacija, karijernih savjetovanja, radionica za izradu životopisa, pripreme za intervjue itd.

  1. Kakve je rezultate inicijativa postigla u Hrvatskoj?

Inicijativa Nestlé needs YOUth u Hrvatskoj je, od 2013. godine, dosegla više od 2.300 mladih kroz razne programe pripreme za posao, a njih 100 je bilo uključeno direktno kroz programe prakse i pripravništva. Od 2019. godine održava se i regionalna edukacija Summer's Cool u trajanju od tri tjedna.

  1. Koliko je mladih u Hrvatskoj zaposleno zahvaljujući inicijativi Nestlé needs YOUth?

U sklopu ove inicijative u Hrvatskoj je do sada zaposleno više od 50 ljudi mlađih od 30 godina.

  1. Što je Savez za mlade?

Zbog trenutnih događanja u svijetu, potreba za podrškom mladim ljudima veća je no ikad prije. Kako bi ukazali na ovu problematiku i ponudili rješenja, Nestlé i 300 partnerskih kompanija u Savezu za mlade (Alliance for YOUth) zajedno rade na stvaranju novih poslovnih prilika za razvoj karijere mladih diljem Europe, Bliskog Istoka i Sjeverne Afrike do 2025. kroz programe pripravništva, osposobljavanja te otvaranje novih radnih mjesta.

  1. Što je Nestlé Summer's Cool?

Nestlé Summer's Cool međunarodni je edukativni program za studente i diplomce iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Rumunjske i Bugarske. U okviru programa mladi imaju priliku tijekom tri tjedna učiti od naših stručnjaka iz područja prodaje, nabave, marketinga, e-poslovanja te komunikacija, kao i vještine vođenja, samosvijesti, komunikacije, fleksibilnosti, emocionalne inteligencije i kritičkog razmišljanja.

Praksa je plaćena i studenti dobivaju certifikat prilikom uspješnog završavanja programa. Posebnu vrijednost edukaciji daje i prilika mladima da kroz praksu primijene naučeno u formalnom obrazovanju.

  1. Na koja područja potpore mladih Nestlé stavlja najveći fokus?

Nestlé svoju misiju potpore mladih provodi ulaganjem u tri osnovna područja:

  • Agropoduzetništvo
  • Poduzetništvo
  • Zapošljivost
  1. Nestlé je 2021. godine pokrenuo i regionalnu anketu o stavovima i navikama mladih kad je riječ o poslu. Kakvi su rezultati?

U sklopu inicijative za zapošljavanje mladih, Nestlé je pokrenuo regionalnu anketu o stavovima i navikama mladih do 30 godina kad je riječ o poslu, kako se snalaze s edukacijom na daljinu, faktorima koji najviše utječu na odabir potencijalnog poslodavca te svemu onome što im je važno u pogledu budućeg posla. Prilikom odabira poslodavca, mladima je visina primanja prioritet, nakon kojeg slijede mogućnosti usavršavanja i dostupnosti treninga unutar kompanije, posebno u dijelu digitalnog marketinga, kao i prilikama za napredovanje. Ono što je ohrabrujuće, jest činjenica da je čak 2/3 ispitanika odgovorilo da bi vrlo rado sudjelovalo u kolektivnim akcijama koje bi poslodavac organizirao u cilju zaštite životne sredine i prirodnih resursa.

  1. Na Nestlé JI tržištu, 46,2 posto zaposlenika su milenijalci, a 2,5 posto pripada generaciji Z. Kako oni doprinose sadašnjim i budućim poslovnim izazovima?

Kod mladih do 30 godina primjećujemo da vole brze promjene, ako nisu zadovoljni nakon dvije godine traže novo, brže i fleksibilnije radno mjesto. Oni očekuju transparentnu i redovnu komunikaciju i povratnu informaciju te žele personalizirani pristup i fleksibilnost kad je riječ o organizaciji posla, kao što je rad na daljinu. Rado uče online, a važan im je i balans privatnog i poslovnog života, koji je u Hrvatskoj na višem mjestu nego u ostatku regije. Kako bismo zadovoljili potrebe novih generacija, imamo fleksibilno radno vrijeme koje omogućava balans između rada u uredu i rada od kuće te platformu za e-učenje koja nudi širok spektar modula iz svih aspekata poslovanja.

  1. Koje vještine mladi trebaju razvijati kako bi se što bolje prilagodili tržištu rada?

Ključne vještine su kritičko razmišljanje, kreativnost, promišljanje o budućnosti te donošenje odluka na temelju šireg konteksta, ali i ulaganje u vještine povezane s razvojem tehnologije. Zato Nestlé pokušava što više mladih motivirati na sudjelovanje u edukaciji Nestlé Summer's Cool, gdje iz prve ruke mogu naučiti spomenute vještine i testirati svoje znanje u praktičnom dijelu edukacije, pod budnim okom mentora.