Sort by
Sort by

Što je Pravilnik WHO-a?

who


Što je Pravilnik WHO-a?

Međunarodni pravilnik o marketingu nadomjestaka za majčino mlijeko je skup preporuka za države članice Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) namijenjen reguliranju oglašavanja nadomjestaka za majčino mlijeko, bočica za hranjenje i duda. Naziva se i Pravilnik WHO-a.

Uveden je 1981. godine kao odgovor na zabrinutost vezano uz marketing nadomjestaka za majčino mlijeko u zemljama u razvoju.

Kako je nastao?

Pravilnik WHO-a usvojen je kao rezolucija Svjetske zdravstvene skupštine (WHA), tijela za donošenje odluka WHO-a, u svibnju 1981. Tome su prethodile opsežne rasprave s ključnim dionicima – uključujući vlade, agencije Ujedinjenih Naroda, civilno društvo i proizvođače hrane za dojenčad.

Zašto je Pravilnik uveden?

Cilj pravilnika je doprinijeti 'osiguravanju sigurne i odgovarajuće prehrane za dojenčad, zaštitom i promicanjem dojenja te osiguravanjem pravilne upotrebe nadomjestaka za majčino mlijeko kada je to potrebno, na temelju odgovarajućih informacija i putem odgovarajućeg marketinga i distribucije'.

Važno je napomenuti da Propis prepoznaje da nadomjesni proizvodi za majčino mlijeko imaju legitimnu ulogu u okolnostima kada se dojenče ne doji.

Je li Pravilnik WHO-a međunarodno pravo?

Ne. Pravilnik je skup preporuka za države članice WHO-a. U njemu se navodi da bi vlade trebale poduzeti mjere kako bi ostvarile cilj i načela Pravilnika kroz zakonodavstvo ili na druge načine.

Kako je Nestlé promijenio svoju marketinšku praksu od usvajanja Pravilnika?

Kompanija Nestlé mnogo je naučila iz svojih iskustava te prepoznaje svoju odgovornost da nadiđe ono što su u prošlosti bili uobičajeni marketinški standardi. Nestlé neprestano nastoji poboljšavati svoju praksu, a ti napori nailaze na priznanje izvana. Nestlé je ponosan na činjenicu da je prvi proizvođač nadomjestaka za majčino mlijeko (BMS) koji je uvršten u FTSE4Good Indeks te da dosljedno ispunjava njihove stroge kriterije za odgovorno oglašavanje BMS-a od 2011. godine.

Uz Indeks pristupa prehrani (ATNI), FTSE4Good je jedina druga neovisna, transparentna treća strana koja procjenjuje marketinške prakse nadomjestaka za majčino mlijeko (BMS). Pročitajte više o FTSE4Good niže.

Pridržava li se Nestlé Pravilnika WHO-a?

WHO dosljedno pojašnjava da su vlade odgovorne za definiranje provedbe Pravilnika u svojim zemljama. Stoga se pridržavamo Pravilnika kako ga primjenjuju nacionalne vlade u cijelom svijetu.

U 152 zemlje koje su visokorizične u pogledu smrtnosti dojenčadi i pothranjenosti, Nestlé se pridržava vlastite stroge politike sastavljene na temelju Pravilnika WHO-a, ili nacionalnih propisa, što god je strože.

To je nužno jer mnoge “visokorizične” zemlje nisu u potpunosti implementirale Pravilnik. Zapravo, prema izvješću WHO-a, samo 37 od 199 država članica donijelo je zakone koji odražavaju sve njegove preporuke i naknadne rezolucije od 2011. godine.

Što se podrazumijeva pod 'visokorizične' zemlje?

Zemlje se klasificiraju kao visokorizične prema Kriterijima FTSE4Good za marketing nadomjestaka za majčino mlijeko kada imaju visoku stopu smrtnosti (više od 10 na 1.000) ili akutne pothranjenosti (više od 2%) kod djece mlađe od pet godina. Ti kriteriji temelje se na podacima UNICEF-a.

Koja je razlika između Nestlé politike i Pravilnika WHO-a?

Pravilnik WHO-a je skup preporuka za države članice. WHO dosljedno pojašnjava da su vlade odgovorne za definiranje provedbe Pravilnika u svojim zemljama.

Nestlé politika predstavlja skup detaljnih uputa za implementaciju marketinga i prodaje formula za dojenčad namijenjen Nestlé osoblju. Sadrži konkretna objašnjenja što se može, a što ne smije činiti s obzirom na svaki članak Pravilnika. Prvi puta je sastavljanja 1982., a zatim revidirana 1984. godine nakon savjetovanja s dionicima uključujući WHO, UNICEF i organizacije civilnog društva. Od tada je politika revidirana i postrožena mnogo puta.

Nestlé politika je u sukladnosti s Kriterijima FTSE4Good za marketing nadomjestaka za majčino mlijeko.

Na koje Nestlé proizvode se odnosi Nestlé politika?

Nestlé politika obuhvaća marketing svih proizvoda navedenih u lokalnim propisima kojima se primjenjuje Pravilnik WHO-a.

U visokorizičnim zemljama ova se politika primjenjuje na sve formule za dojenčad i prijelaznu hranu koje su osmišljene da zadovolje prehrambene potrebe dojenčadi od rođenja do 12 mjeseci, uključujući formule za dojenčad i prijelaznu hranu koja je klasificirana kao hrana za posebne medicinske svrhe (iFSMP) temeljem lokalnih propisa i koja spada u sljedeći asortiman proizvoda:

  • Formula za dojenčad za smanjenje rizika od alergija „HA“ oznake (ili ekvivalentno)
  • Formula za dojenčad za olakšavanje zatvora
  • Formula za dojenčad za loše higijenske uvjete


Prolaze li Nestlé marketinške prakse neovisne procjene?

Da. U sklopu kontinuiranog procesa procjene, Bureau Veritas svake godine vrši reviziju naših praksi vezano uz politike u tri različite države.

Osim toga, FTSE4Good angažira PricewaterhouseCoopers (PwC) za neovisnu i redovitu provjeru marketinških praksi za nadomjeske za majčino mlijeko s obzirom na skup od 104 kriterija u visokorizičnim zemljama.

Što je FTSE4Good?

FTSE4Good je indeks odgovornog ulaganja osmišljen kako bi pomogao investitorima identificirati tvrtke koje zadovoljavaju globalno priznate standarde korporativne odgovornosti. To je jedini indeks odgovornog ulaganja koji je definirao objektivne kriterije odgovornog marketinga za nadomjeske za majčino mlijeko (BMS).

FTSE4Good angažira PricewaterhouseCoopers (PwC) za neovisnu i redovitu provjeru marketinških praksi za nadomjeske za majčino mlijeko s obzirom na skup od 104 kriterija u zemljama s visokim stopama smrtnosti djece i pothranjenosti.

U ožujku 2011., kompanija Nestlé je dokazala da zadovoljava Kriterije FTS4Good za marketing nadomjestaka za majčino mlijeko (kriteriji za marketing BMS-a), uz ostale kriterije uključivosti FTSE4Good koji se odnose na područje kao što su okoliš, ljudska prava i opskrbni lanac.

Nestlé je ponosan što je prvi proizvođač BMS-a koji je uključen u FTSE4Good Indeks te dosljedno ispunjava njihove stroge kriterije za odgovorno oglašavanje nadomjestaka za majčino mlijeko.

Uz Indeks pristupa prehrani (ATNI), FTSE4Good je jedina druga neovisna, transparentna treća strana koja procjenjuje marketinške prakse nadomjestaka za majčino mlijeko (BMS).