Sort results by
Sort results by

Što tvrtka Nestlé poduzima kako bi riješila problem plastičnog ambalažnog otpada?

plastični otpad

Što tvrtka Nestlé poduzima kako bi riješila problem plastičnog ambalažnog otpada?

Rješavanje problema onečišćenja plastikom Nestlé prepoznaje kao prioritet i shvaća vrlo ozbiljno.

Ubrzavanjem postupaka rješavanja problema plastičnog otpada Nestlé želi postići značajnu razliku na svakom tržištu na kojem posluje. Suradnjom s vladama, nevladinim organizacijama, dobavljačima, upraviteljima otpadom, trgovcima i drugim tvrtkama Nestlé želi postići konkretna rješenja za čišću budućnost.

Kompanija Nestlé ulaže svoje napore u ostvarivanje vizije budućnosti bez otpada, u kojoj niti jedno od pakiranja Nestlé proizvoda neće završiti na odlagalištu otpada ili kao smeće.

U siječnju 2019. godine Nestlé predstavlja svoju vizijom budućnosti bez otpada i najavljuje niz konkretnih postupaka kojima će tu viziju pretvoriti u stvarnost. Cilj Nestlé kompanije je da do 2025. godine 100% ambalaža proizvoda bude podložno recikliranju ili ponovnoj uporabi.

Kompanija Nestlé posvetila se razmatranju svake dostupne mogućnost za rješavanje ovog složenog problema i odlučila prihvatiti višestruka rješenja, koja će pokazati rezultate u vrlo kratkom roku.

Tri područja fokusa za pokretanje promjena kompanije Nestlé su:

1. Uvođenje alternativnih materijala

U prosincu 2018. godine Nestlé najavljuje osnivanje Instituta za ambalažu i pakiranje (Nestlé Institute for Packaging Sciences), kako bi ubrzao postupak rješavanja problema plastičnog otpada i učinio značajnu razliku svugdje na svim tržištima na kojima posluje. Nestlé razvija održive materijale za pakiranje i surađuje s industrijskim partnerima, u svrhu napetka istraživanja i inovacija.

Institut istražuje niz inovacija, uključujući nove materijale na bazi papira te biorazgradive polimere koji se mogu reciklirati.

U razdoblju od 2020. do 2025. Nestlé će svu plastiku koja se ne može reciklirati ili se teško reciklira zamijeniti alternativnim materijalima i uspostaviti partnerstva sa stručnjacima za pakiranje, uključujući Danimer Scientific i PureCycle Technologies

Uvođenjem ambalaže za višekratnu upotrebu i smanjenjem korištenja jednokratne plastike, kompanija Nestlé odlučna je u svom naumu uvođenja novih sustava isporuke i inovativnih poslovnih modela.

  • U suradnji s organizacijom Loop, Nestlé trenutno testira višekratne posude za sladoled branda Häagen-Dazs, u SAD-u.
  • Dozatori za NESCAFÉ i MILO već su dostupni u mnogim zemljama diljem svijeta.
  • Nestlé uskoro planira lansirati i nove aparate za vodu, koji će potrošačima omogućiti punjenje vlastitih boca za višekratnu upotrebu.

Takvi inovativni modeli obećavaju. Oni su dio šireg niza aktivnosti koje uključuju promicanje recikliranja i razvoj novih rješenja za biorazgradivu ambalažu.

U veljači 2019. Nestlé kreće uklanjati plastične slamke iz svih proizvoda i kreće upotrebljavati alternativne materijale i inovativne dizajne.

Kroz NextGen Consortium i Cup Challenge, Nestlé je udružio snage s industrijskim partnerima, u svrhu razvoja kompostabilna čaše od vlakana, koja se može reciklirati.

U ožujku 2019. Nestlé u Europi pokreće NESQUIK All Natural, koristeći se novim papirnatim materijalom za pakiranje, koji ne sadrži plastiku i može se reciklirati.

Nestlé Waters će povećati sadržaj recikliranog PET-a na 35% u svojim bocama na globalnoj razini do 2025. godine. Do 2025. u SAD-u će dosegnuti 50%, s posebnim naglaskom na Poland Spring, a isto će biti i u europskim markama Acqua Panna, Buxton, Henniez i Levissima.

2. Oblikovanje budućnosti bez otpada

Osim ispunjenja obveza iz 2025., dugoročna ambicija kompanije Nestlé je zaustaviti curenje plastike u okoliš, gdje god posluje. Glavni izazov predstavlja prikupljanje i razvrstavanje otpada, osobito u zemljama bez formalnih sustava gospodarenja otpadom.

Nestlé je ujedinio snage s tvrtkom Veoliom, svjetskim liderom za upravljanje resursima, koja se bavi prikupljanjem, sortiranjem i recikliranjem plastičnog materijala, s posebnim naglaskom na fleksibilnu plastičnu ambalažu. Projekti će se fokusirati na 11 prioritetnih zemalja diljem Azije, Afrike, Latinske Amerike i Europe.

U suradnji s partnerima Nestlé je pokrenuo i Savez za recikliranje plastike u Africi, koji za cilj ima poboljšati proces prikupljanja i recikliranja plastike te kroz njega stvoriti nova radna mjesta i potaknuti trgovinu.

Nestlé je postao prva prehrambena kompanija koja je u Indoneziji sudjelovala u projektu STOP, inicijativi za sprječavanje curenja plastike u ocean.

Sklapanjem partnerskih ugovora s drugim poduzećima i vladama, kompanija Nestlé ostvarila je cilj potpisivanja inicijative New Plastics Economy Global Commitment, koja teži ka rješavanju problema plastičnog otpada, pod vodstvom Zaklade Ellen MacArthur i UNEP-a.

3. Pokretanje novog načina ponašanja

Nestlé želi voditi primjerom - zato izbjegava plastični otpad u svojim objektima i surađuje s lokalnim zajednicama.

Svih 4200 postrojenja tvrtke Nestlé iz svojih pogona će u potpunosti ukloniti jednokratnu plastiku koja se ne može reciklirati i zamijeniti je materijalima koji se mogu reciklirati ili ponovno upotrijebiti.

Svoju obvezu prema recikliranju Nestlé će objaviti na svim svojim stranicama i osigurati postrojenja za recikliranje materijala, kao što su PET i aluminij.

Više informacija možete pronaći na našoj stranici posvećenoj toj temi - Rad na budućnosti bez otpada.

Što podrazumijevate kad kažete da "stopostotna mogućnost recikliranja nije dovoljna"?

Kompanija Nestlé smatra da su postizanje stopostotne mogućnosti recikliranja i proizvodnja ambalaže za višekratnu upotrebu samo mali koraci ka boljem sutra. Potrebno je puno više.

Nestlé će iz svojih postrojenja povući plastične ambalaže i istražiti alternative, poput materijala na bazi papira i biorazgradivih ili kompostabilnih materijala.

To je osobito važno u mjestima gdje nema dostupne infrastrukture za recikliranje ili je neće biti neko vrijeme. Nestlé također sudjeluje u projektima čiji je cilj smanjenje akumulacije plastičnog otpada u okolišu, kao što je projekt STOP u Indoneziji.

Unutar kompanije Nestlé veliki napori se ulažu u oblikovanje budućnosti bez otpada, zbog čega se zaposlenike kompanije potiče da svoje dane volontiranja posvete prikupljanju otpada.

Što znači "ukidanje" plastike koja se ili ne može reciklirati ili se teško reciklira?

Uz pomoć popisa vrsta plastike koje je teško reciklirati, stručnjaci Nestlé kompanije sastavili su vremenski raspored za njihovo postupno ukidanje.

Nestlé je započeo i s uklanjanjem plastike u raznim materijalima u poduzećima za proizvodnju sladoleda, slatkiša i pića, kao i sa smanjenjem količine folije u proizvodnji.

Koje su glavne alternative plastici koje ćete koristiti?

Nestlé pristup uključuje istraživanje potpuno razgradivih ili "biorazgradivih" materijala, što može smanjiti utjecaj ambalažnog otpada gdje je prikupljanje i recikliranje teško ili su objekti nedostupni.

Nestlé želi osigurati recikliranje tih materijala, kako bi se izbjegle neželjene posljedice. Također, kompanija Nestlé nastavit će usmjeravati napore u promicanje recikliranja i promjene u ponašanju, kako bi se osiguralo pravilno odlaganje ambalaža.

Nestlé smatra da je najbolji način za povećanje reciklaže za proizvode koji uključuju organske ostatke, poput kapsula za kavu, kompostiranje te projektira novu generaciju kapsula, kako bi se to i to omogućilo.

Nove barijerne folije omogućit će potrošačima da ih recikliraju kao papir.

Suradnjom s tvrtkama Danone, PepsiCo i Origin Materials u Savezu za NaturALL boce kompanija Nestlé radi na razvoju PET boce na biološkoj osnovi.

Što je s alternativnim modelima isporuke Nestlé proizvoda?

Nestlé tenutno testira nekoliko uzbudljivih pristupa, od kojih je jedan projekt LOOP u SAD-u, gdje se koriste spremnici za sladoled Häagen-Dazs koji se mogu ponovno puniti.

Ali ti modeli sami po sebi neće riješiti problem. Oni su dio šireg niza aktivnosti koje uključuju poboljšanje mogućnosti recikliranja ambalaže i povećanje stope recikliranja te istraživanje biorazgradive i kompostabilne ambalaže.

Nestlé je prisutan u 196 zemalja širom svijeta, u kojima mora pronaći pravo rješenje za svaku situaciju.

Što činite kako biste povećali upotrebu reciklirane plastike?

Trenutna upotreba reciklirane plastike kompanije Nestlé na globalnoj razini iznosi 5%, no ustrajno se radi na povećanju tog postotka.

Kompanija Nestlé već koristi recikliranu plastiku u folijama, a Nestlé Waters planira povećati svoju upotrebu recikliranog PET sadržaja (rPET) u bocama na 35% na globalnoj razini do 2025. i na 50% u SAD-u.

Osim toga, Nestlé Waters povećat će reciklirani PET sadržaj za svoje europske marke Acqua Panna, Buxton, Henniez i Levissima na 50% do 2025.

Do 2025. godine u Europi, boce, PET slojevi u laminatima, čepovi na staklenim posudama i limenkama, pladnjevi za mesne proizvode te plastični omotači za pakiranje više komada proizvoda koristit će najmanje 25-50% recikliranog materijala, ovisno o vrsti ambalaže.

Kako odgovarate na najnovije izvješće Greenpeacea o ambalažnom otpadu?

Izvješće Greenpeacea, pod nazivom Oslobodimo se od plastike, "Kriza praktičnosti", ističe izazov s kojim se suočavamo kao društvo u rješavanju problema ambalažnog i plastičnog otpada.

Kao što izvješće pokazuje, Nestlé ima značajan udio u količini ambalaže kojom bi trebalo upravljati. Ova stranica pokazuje kako kompanija Nestlé naporno radi na uklanjanju plastike koja se ne može reciklirati i istražuje alternative.

Radeći s partnerima u lancu vrijednosti i industrijskim udruženjima, Nestlé istražuje rješenja za smanjenje upotrebe plastike, olakšava proces recikliranja i razvija nove pristupe uklanjanju plastičnog otpada.

Svi želimo vidjeti budućnost bez otpada. Veoma je važno da robne marke, proizvođači ambalaže, tvrtke za gospodarenje otpadom, vlade i civilno društvo djeluju zajedno kako bi to i ostvarili.

Zašto uopće koristite plastiku, a ne više "ekološki prihvatljive" alternative?

Plastična ambalaža ima važnu ulogu u osiguravanju sigurnosti hrane i pića te u smanjenju gubitka hrane i stvaranja otpada. Prije izmjena, potrebn je pažljivo razmotriti sve alternative.

Cilj kompanije Nestlé je koristiti ambalažu s najmanjim mogućim utjecajem na okoliš. U svakoj zemlji u kojoj posluje, Nestlé se mora pridržavati tamošnjih propisa i standarda za hranu, koji često diktiraju vrste materijala koje se smiju koristiti za pakiranje proizvoda.

Nove tehnologije i inovacije donose širi izbor ambalažnih materijala i formata pogodnijih za okoliš. Nestlé to prepoznaje i obvezao se raditi s našim partnerima i industrijskim udruženjima na istraživanju novih rješenja za ambalaže, kako bi se minimizirala upotreba plastičnih materijala, olakšalo recikliranje i razvili novi pristupi uklanjanja plastičnog otpada.

Što je s pitanjem ambalaže za jednu porciju?

Budući da broj samačkih kućanstava raste, tako se povećava i potražnja za manjim veličinama porcija, zbog čega su proizvodi za jednu porciju sve popularniji. Nestlé razumije da ambalaža za jednu porciju, koja često sa sobom nosi i jednokratnu upotrebu, predstavlja vrlo velik dio otpadne plastike u okolišu.

Kompanija Nestlé surađuje s drugima u pronalaženju učinkovitih prilagodljivih rješenja za ovo kritično pitanje, uključujući alternativne vrste pakiranja, poboljšanje prikupljanja ambalaže nakon upotrebe i razvoj učinkovite infrastrukture za recikliranje.

Zašto koristite PET boce i kako potičete njihovo recikliranje?

PET osigurava lakoću, otpornost i prozirnost te je materijal koji se može potpuno reciklirati. Međutim, polovica svih boca se ne reciklira - značajna količina završi na odlagalištu otpada ili kao morski otpad.

Kao globalna tvrtka u koja proizvodi boce za vodu, odgovornost kompanije Nestlé je pomoći u otkrivanju svih ekonomskih, socijalnih i ekoloških prednosti PET boca kao resursa za višekratnu upotrebu.

Nestlé razvija suradničke projekte koji bi mogli poboljšati prikupljanje plastike, čije će rezultate podijelit kako bi se oni mogli povećati ili replicirati. Na primjer, Nestlé je u SAD-u uložio 6 milijuna USD u fond zatvorene petlje (koji skuplja novac od poslovnih, vladinih i društvenih partnera), kako bi razvio programe infrastrukture za recikliranje u američkim gradovima.

Potrošači također imaju važnu ulogu. Nestlé je pridonio podizanju svijesti o problemu putem određenig platformi naših marki i korporativnih obrazovnih programa, kao što su R-Generation u Italiji, Argentini, Ujedinjenom Kraljevstvu i Tajlandu. U Sjevernoj Americi Nestlé se pridržava jasnih i dosljednih uputa za recikliranje (How2Recycle), koristeći naljepnice na bocama od pola litre svih glavnih robnih marki u SAD-u. Nestlé nastavlja koristiti snagu brendova kako bi potaknuo potrošače na recikliranje.

Kako održavate PET boce?

Nestlé primjenjuje principe "recikliranja prema dizajnu" i provodi procjene životnog ciklusa, kako bi smanjio utjecaj boca za piće svih svojih proizvoda na okoliš. Tijekom proteklih 10 godina Nestlé je smanjio količinu PET-a potrebnu za svaku litru flaširane vode za 22%.

Nestlé Waters povećat će sadržaj recikliranog PET-a u svojim bocama na 35% do 2025. godine na globalnoj razini i na 50% u SAD-u, s posebnim naglaskom na marku Poland Spring. Isto tako će povećati sadržaj recikliranog PET-a na 50% do 2025. godine i za europske marke Buxton, Henniez i Levissima.

S ciljem povećavanja sljedeće generacije PET-a biološkog podrijetla upotrebom biomasa, poput kartona i drvenjače, kao sirovine, Nestlé 2016. godine postaje suosnivač Saveza za NaturALL boce, s kompanijama Danone i Origin Materials.

Savez radi na razvoju PET boce napravljene od 100% održivih i obnovljivih izvora, koja će biti dostupna cijeloj industriji hrane i pića.

Kako Nestlé smanjuje ukupnu upotrebu ambalaže?

Posljednjih godina Nestlé je ostvario značajan napredak u smanjivanju količine ambalaže koja se koristi za pakiranje proizvoda, osiguravajući pritom njihovu kvalitetu i sigurnost.

Do kraja 2017. godine Nestlé je uklonio više od 100 000 tona ambalažnog materijala iz proizvodnih procesa. To je količina materijala dostatna za 10 Eiffelovih tornjeva.

Prije travnja 2018. godine, Nestlé se obvezao poboljšati ekološku učinkovitost pakiranja. To uključuje i smanjenje ukupne količine materijala za pakiranje. Nove obveze kompanije Nestlé nastaju upravo na tom temelju, kako bi se stvorio ciljani pristup rješavanju problema plastične ambalaže.

Kompanija Nestlé i dalje radi na optimizaciji pakiranje u skladu s Politikom ekološke održivosti, ne samo smanjivanjem korištene količine, već i upotrebom inovativnih materijala i primjenom rješenja za pakiranje, kako bi poboljšao učinkovitost pakiranja i transporta.

Kako pomažete u razvoju sustava prikupljanja, sortiranja i recikliranja plastike?

Nestlé aktivno sudjeluje u razvoju funkcionalnih sustava prikupljanja, sortiranja i recikliranja u zemljama u kojima posluje. U rješavanju globalnih problema plastičnog ambalažnog otpada ključnu ulogu, osim industrijskih igrača, imaju i lokalne i nacionalne vlade, civilno društvo i potrošači.

Način rada kompanije Nestlé ovisi o načinu na koji se otpadom upravlja na određenom mjestu, ali može uključivati i razvoj shema povrata depozita (DRS) ili pristupa proširene odgovornosti proizvođača (EPR). Kompanija Nestlé iskoristiti će svoje iskustvo i tehničku stručnost kako bi dodala vrijednost i preuzela vodeću ulogu u promjeni industrije, gdje god to bude moguće.

Kako možete pomoći potrošačima da pravilno recikliraju ambalažu proizvoda?

Potrošači imaju ključnu ulogu u poboljšanju stopa recikliranja, a Nestlé je posvećen podizanju njihove svijesti o pravom načinu zbrinjavanja i recikliranja ambalaže proizvoda, uključujući i onake na ambalaži samih proizvoda. Kompanija Nestlé to će učiniti putem svojih robnih marki i korporativnih komunikacijskih kanala.

Što je s mikro-plastikom u bocama za vodu?

Za više informacija o mikro-plastici posjetite našu stranicu “Obratite nam se”.