Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Nestlé objavio financijske rezultate za prvih šest mjeseci 2023. godine

Sjedište tvrtke Nestlé
Natrag na objave za medije
  • Organski rast dosegao je 8,7 %, i to uz povećanje cijena od 9,5 % i realni interni rast (RIG) od –0,8 %. Rast je bio raširen u svim geografskim područjima i kategorijama.
  • Ukupna prodaja porasla je za 1,6 %, i to na 46,3 milijarde CHF, a u istom razdoblju (prvih 6 mjeseci) 2022. iznosila je 45,6 milijarde CHF. Devizni tečajevi smanjili su prodaju za 6,7 %. Neto nabave imale su negativan učinak od 0,4 %.
  • Osnovna marža operativne dobiti (UTOP) iznosila je 17,1 % te se povećala za 20 baznih bodova na izvještajnoj osnovi, kao i 30 baznih bodova u stalnoj valuti. Marža operativne dobiti (TOP) povećala se za 120 baznih bodova (na 15,9 % na izvještajnoj osnovi), što odražava jednokratne stavke u prethodnoj godini.
  • Dobit po dionici porasla je za 11,1 % u stalnoj valuti, kao i za 4,1 % na izvještajnoj osnovi, i to na 2,43 CHF. Zarada po dionici porasla je za 10,6 % (na 2,13 CHF) na izvještajnoj osnovi.
  • Slobodni novčani tok povećao se za 1,9 milijardi CHF, i to na 3,4 milijarde CHF, što uglavnom odražava niže razine zaliha.
  • Ažurirana prognoza za cijelu 2023.: usmjeravanje organskog rasta prodaje povećavamo na raspon od 7 % do 8 %. Očekuje se da će osnovna marža operativne dobiti od trgovanja iznositi između 17,0 % i 17,5 %. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6 % i 10 %.

Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svijetu, objavila je polugodišnje financijske rezultate za 2023. godinu. Tim povodom Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je:

„U potrošačkom okruženju koje se brzo razvija svoje strateške prioritete slijedili smo disciplinirano i usredotočeno. Prognozu za organski rast prodaje za 2023. poboljšali smo na temelju visokih poslovnih rezultata ostvarenih u prvoj polovici godine. Potrošnja kod kuće nakon bolesti COVID-19 sada se normalizirala te je usporavanje rasta nekih od naših kategorija prestalo. Out-of-home kanali i dalje bilježe snažan trend rasta. Sigurni smo da ćemo u preostalom dijelu godine ostvariti pozitivnu kombinaciju volumena i kombinacije proizvoda, poboljšanje bruto marže i značajno povećanje marketinških ulaganja. U kombinaciji s kontinuiranim upravljanjem i optimizacijom portfelja, kao i kontinuiranom provedbom inicijativa održivosti, u dobrom smo položaju za rast i stvaranje vrijednosti za svoje dionike.”

Nestlé Hrvatska

„Ponosan sam na predanost i trud kompanije u Hrvatskoj koji su doveli do konkretnog uspjeha i jače prisutnosti na tržištu. U proteklom razdoblju ostvarili smo dobre poslovne rezultate te organski rast od 9,1 %, a dvoznamenkasti rast ostvaren je u trima kategorijama – prehrana, hrana za kućne ljubimce i žitnih pahuljica za doručak. Iza vrlo dobrih poslovnih rezultata stoji naš tim te zajednički trud i strateške inicijative, pri čemu je NutriPlate putem inicijative Inkubator Motivator u proteklih šest mjeseci imao vodeću ulogu u ostvarivanju ambicija kompanije Nestlé u Hrvatskoj. Gledajući u budućnost, siguran sam da ćemo uz zajedničku viziju i suradnju nastaviti postizati još bolje rezultate te osigurati da poslovanje ostane otporno na tržištu koje se stalno razvija”, istaknuo je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.

Laurentiu Florin Dimitriu i poslovni rezultati tvrtke Nestlé za prvih 6 mjeseci 2023.

Grupna prodaja

Organski rast iznosio je 8,7 % te je bio raširen u većini geografskih područja i kategorija. Povećanje cijena iznosilo je 9,5 %, što odražava utjecaj inflacije troškova u posljednje dvije godine. RIG je iznosio –0,8 %, i to uz negativan utjecaj mjera povezanih s optimizacijom portfelja (od približno 60 baznih bodova). Preostala ograničenja kapaciteta ograničila su i RIG. Općenito, elastičnost potražnje bila je ograničena u smislu cjenovnih mjera. Po kategorijama proizvoda Purina PetCare najviše je pridonijela organskom rastu, uz snažan rast i mokre i suhe ponude. Purina ONE, Purina Pro Plan i Friskies bilježe dvoznamenkasti rast. Kava je zabilježila visok jednoznamenkasti rast, kao i pozitivni rast prodaje svih brendova i stalan oporavak out-of-home kanala.

Zone Europe

Organski rast iznosio je 8,9 % (uz cijene od 11,3 %). RIG je iznosio –2,4 % s obzirom na visoku bazu za usporedbu u posljednje dvije godine i mjere povezane s optimizacijom portfelja. Rast u europskom području bio je poduprt cijenama, snažnim razvojem prodaje za e-trgovinu i stalnim rastom za out-of-home kanale. Područje je zabilježilo povećanje tržišnog udjela u pogledu hrane za kućne ljubimce, konditorskih proizvoda i prehrane za dojenčad.

Prognoza za 2023. godinu

Ažurirana prognoza za cijelu 2023.: usmjeravanje organskog rasta prodaje povećavamo na raspon od 7 % do 8 %. Očekuje se da će osnovna marža operativne dobiti od trgovanja iznositi između 17,0 % i 17,5 %. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6 % i 10 %.