Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Nestlé objavio cjelogodišnje poslovne rezultate

Ukupna prijavljena prodaja kompanije u 2021. godini povećana je za 3,3% na 87,1 milijardu CHF, u odnosu na 84,3 milijarde CHF iz 2020. godine
nestle uprava
Natrag na objave za medije

Zagreb, 17. veljače 2022.Nestlé, najveća globalna prehrambena kompanija, predstavila je poslovne rezultate za 2021. godinu. Organski rast dosegao je 7,5%, s realnim internim rastom (RIG) od 5,5% i cijenama od 2,0%. Rast je podržan kontinuiranim rastom u maloprodaji, stalnim oporavkom kanala za konzumaciju izvan kuće, povećanjem cijena te povećanjem tržišnog udjela.

  • Ukupna prijavljena prodaja povećana je za 3,3% na 87,1 milijardu CHF (2020.: 84,3 milijarde CHF).
  • Deviznom poslovanju prodaja je pala za 1,3%. Neto prodaja imala je negativan utjecaj od 2,9%.
  • Interno usklađena profitna marža (UTOP) iznosila je 17,4%, smanjivši se za 30 baznih bodova. Profitna marža (TOP) smanjena je za 290 baznih bodova na 14,0% na izvještajnoj osnovi.
  • Usklađena zarada po dionici porasla je za 5,8% u stalnoj valuti i za 5,1% prema izvještajnoj osnovi, na 4,42 CHF. Zarada po dionici porasla je za 41,1% na 6,06 CHF na izvještajnoj osnovi.
  • Slobodni novčani tok smanjio se za 14,9% na 8,7 milijardi CHF, odražavajući privremeno veće kapitalne izdatke i razine zaliha.
  • Ostvaren je kontinuirani napredak u upravljanju portfeljem.
 

Nestlé predviđa nastavak povećanja organskog rasta prodaje prema srednjoj jednoznamenkastoj stopi te porast temeljne zarade po dionici u stalnoj valuti i učinkovitosti kapitala.

„U 2021. godini ostali smo usredotočeni na provedbu naše dugoročne strategije i povećanje ulaganja u rast, dok se istovremeno bavimo izazovima globalnog lanca opskrbe. Naš organski rast bio je snažan, s povećanjem tržišnog udjela, nakon disciplinirane provedbe planova, brzih inovacija i povećane digitalizacije. Ograničili smo utjecaj iznimne inflacije troškova upravljanjem troškovima i odgovornim određivanjem cijena. Naš snažan temeljni rast zarade po dionici pokazuje otpornost našeg modela stvaranja vrijednosti. Cijeli Nestlé tim je pokazao uzornu ustrajnost i snalažljivost u izazovnom okruženju“, izjavio je Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé.

Evolucija Nestlé portfelja se nastavila, s fokusom na kategorije s atraktivnim mogućnostima rasta i diferenciranom ponudom. Jedna od kategorija koje su najviše pridonijele organskom rastu bila je kava, potaknuta iznimno povoljnom okruženju za tri glavna brenda - Nescafé, Nespresso i Starbucks. Prodaja Starbucks proizvoda porasla je za 17,1% i dosegnula 3,1 milijardu CHF, generirajući više od 1 milijarde CHF inkrementalne prodaje u usporedbi s 2018. Purina PetCare je zabilježila dvoznamenkasti rast, predvođen premium brendovima među kojima su Purina Pro Plan, Purina ONE te veterinarski proizvodi. Također, prodaja vegetarijanske i biljne hrane rasla je dvoznamenkasto, dosegnuvši oko 800 milijuna CHF.

Zona Europa, Bliski istok i Sjeverna Afrika (EMENA)
  • 7,2% organskog rasta: 6,0% RIG; 1,2% cijena.
  • Zapadna Europa zabilježila je srednji jednoznamenkasti organski rast uz snažan RIG i blago pozitivne cijene, dok su srednja i istočna Europa zabilježile dvoznamenkasti organski rast, uz snažan RIG i pozitivne cijene.
  • Bliski istok, Sjeverna Afrika, Turska i Izrael izvijestili su o visokom jednoznamenkastom organskom rastu, uz uravnotežen doprinos RIG-a i cijena.
 

„Nestlé regija Sjevernog Jadrana (Hrvatska, Slovenija i Bosna i Hercegovina) doprinijela je tržišnim rezultatima s organskim rastom od 7,3%. Najveći kontributori rasta bili su Purina i Nestlé Professional marke za konzumaciju izvan kuće, s dvoznamenkastim rastom te kategorija kave s organskim rastom blizu dvoznamenkastog. Uspješnim rezultatima kontinuirano doprinose i naši dugogodišnji partneri i distributeri Alca, MPG, MCI i Inspharma. Osim poslovnih rezultata, važno je spomenuti i vrijednost Nestlé donacija, koje su u Hrvatskoj i Sloveniji tijekom prošle godine iznosile više od 1.500.000 kuna“– kazao je Laurentiu - Florin Dimitriu, generalni direktor Nestlé Hrvatska, Slovenija, Bosna i Hercegovina.

Nestlé je usmjeren na napredak na putu prema održivosti, kontinuirano radeći na dobrobiti svih potrošača, ulaganju u očuvanje okoliša i jačanju poljoprivrednih zajednica u svojim lancima opskrbe. U Hrvatskoj, Nestlé nastavlja s podrškom lokalnoj zajednici kroz ulaganja u projekte koji podržavaju roditelje u odgoju zdravijih generacija, doprinose zapošljivosti mladih te razvoju svijesti o važnosti očuvanja okoliša.

Cjelovite poslovne rezultate pronađite na nestle.com.