Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nestlé objavio rezultate za 2020. godinu

nestle central
Natrag na objave za medije

Zagreb, 18. 2. 2021. - Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svijetu, danas je objavila rezultate za 2020. godinu. U nepredvidivom periodu uzrokovanom pandemijom bolesti COVID – 19, Nestlé je treću godinu zaredom postigao poboljšani organski rast, profitabilnosti i povrat uloženog kapitala.

Laurentiu-Florin Dimitriu, Generalni direktor za Hrvatsku, Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu, povodom objave rezultata izjavio je: „S obzirom na cjelogodišnje rezultate 2020. godine, Nestlé u je sjevernojadranskoj regiji postigao dvoznamenkasti rast u Sloveniji i pozitivne rezultate u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, završivši godinu s 4,4 % dobrog rasta. Osim sigurnosti zaposlenika i kontinuiteta poslovanja, usredotočili smo se na pružanje podrške zajednicama u kojima poslujemo i izdvojili više od 450 tisuća CHF za donacije i podršku partnerima kako bismo premostili ovo razdoblje.“

Globalno, stručnost u području prehrane, digitalna transformacija, decentralizirana struktura i fokus na inovacije omogućili su kompaniji da se brzo prilagodi promjenjivim potrošačkim ponašanjima i trendovima te ubrza transformaciju portfelja:

  • Organski rast dosegao je 3,6% sa stvarnim unutarnjim rastom od 3,2% i rastom cijena od 0,4%. Rast je podržan snažnim zamahom u SAD-u, poduzećima Purina PetCare i Nestlé Health Science.
  • Deviznom poslovanju prodaja je pala za 7,9 % zbog kontinuiranog rasta švicarskog franka u odnosu na većinu valuta. Prodaje dijelova imale su negativan učinak od 4,6 %. Kao rezultat toga, ukupna prodaja pala je za 8,9 % na 84,3 milijardi CHF (2019.: 92,6 milijardi CHF).
  • Interno usklađena profitna marža (UTOP) postigla je 17,7 %, što je porast do 10 baznih bodova na izvještajnoj osnovi i 20 baznih bodova u stalnoj valuti. Profitna marža (TOP) povećala se za 210 baznih bodova na 16,9 % na izvještajnoj osnovi.
  • Usklađena zarada po dionici porasla je za 3,5% u stalnoj valuti i smanjila se za 4,5% na izvještajnoj osnovi na 4,21 CHF. Zarade po dionici ostale su na 4,30 CHF na izvještajnoj osnovi.
  • Slobodni novčani tok iznosio je 10,2 milijardi CHF.
  • Povrat na uloženi kapital povećao se za 240 baznih bodova na 14,7 %.
  • Odbor predlaže povećanje dividende za 5 centima na 2,75 CHF po dionici, što predstavlja 26 godina uzastopnog rasta dividende. Dioničari su dobili natrag ukupno 14,5 milijardi CHF 2020. godine kombinacijom otkupa dividendi i dionica.
  • Kontinuirani napredak u upravljanju portfeljem - Nestlé je u Kini prodao poslovanje mlijekom od kikirikija i konzervirane rižine kaše brenda Yinlu te pristao prodati svoje regionalne brendove izvorske vode, poslovanje s pročišćenom vodom i uslugu dostave pića u SAD-u i Kanadi. Rotacija vrijednosnih papira unutar portfelja za postizanje ciljeva koja traje od 2017. sada obuhvaća oko 18 % ukupne prodaje za 2017. godinu.
  • Predviđanja za 2021.: nastavak povećanja organskog rasta prodaje prema srednjoj jednoznamenkastoj stopi. Interno usklađena profitna marža uz kontinuirano umjereno poboljšanje. Očekuje se porast temeljne zarade po dionici u stalnoj valuti i učinkovitosti kapitala.
  • Srednjoročna predviđanja: održivi srednji jednoznamenkasti organski rast prodaje. Nastavlja se umjereno poboljšanje interno usklađene profitne marže. Stalno i oprezno raspoređivanje kapitala i poboljšanje učinkovitosti kapitala.
    Laurentiu-Florin Dimitriu

Laurentiu-Florin Dimitriu osvrnuo se konkretnije i na hrvatsko tržište: „U Hrvatskoj smo uspjeli rasti unatoč pandemiji i negativnom utjecaju na HoReCa kanal i turističku sezonu. Rast je bio potaknut kategorijom kave brendovima NESCAFÉ, PURINA u hrani za kućne ljubimce i brendom NESTLÉ NUTRITION u segmentu dječje hrane. Kako bismo nadoknadili nedostatak potrošnje izvan domaćinstava usredotočili smo se na ponudu za domaćinstva - aparate za kavu i inovacije kroz brend STARBUCKS, kao i na zdrave trendove u portfelju MAGGI. Snažna podrška također dolazi od naših partnera u prodaji i distribuciji tvrtki Alca i MPG.“

Pročitajte puno izvješće: Nestlé objavio rezultate za cijelu 2020. godinu | Nestlé Global (nestle.com)

NESTLÉ U ZAJEDNICI

  • Tvrtka Nestlé u svom portfelju ima više od 2.000 brendova i 10.000 vrsta proizvoda, a na tržištu regije dostupno je više od 30 brendova i 700 vrsta proizvoda iz sedam kategorija
  • Nestlé Adriatic obuhvaća tržišta Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Sjeverne Makedonije, Crne Gore, Slovenije i Kosova, koje je s Bugarskom i Rumunjskom dio tržišta Nestlé JI Europa
  • Od 291.000 zaposlenika u Hrvatskoj ih radi 115
  • Diljem svijeta tvrtka  ima 403 tvornica, od kojih unutar Jugoistočnog tržišta dvije (Sofija, Surčin)
  • U posljednjih pet godina više od 100.000 potrošača s područja regije sudjelovalo je u Nestlé istraživanjima i izravno utjecalo na daljnji razvoj i širenje portfelja proizvoda u skladu s potrebama lokalnih potrošača
  • U posljednjih deset godina kroz projekt Vrtim Zdravi Film  tvrtka je investirala više od 4,5 milijuna kuna u edukaciju o prehrani