Sort by
Sort by

Unutarnji i vanjski pritisak najveći su izazovi s kojima se susreću roditelji u svijetu

Indeks roditeljstva
Natrag na objave za medije

  • Objavljeni rezultati globalnog Indeksa roditeljstva koje je za Nestlé proveo Kantar, a koji su ispitivali su univerzalne probleme s kojima se susreću roditelji u svijetu
  • Osjećaj unutarnjeg i vanjskog pritiska, financijska stabilnost i podrška u radnom životu identificirani su kao najveći univerzalni problemi roditelja


Zagreb, 25. veljače 2021. – Rezultati prvog globalnog istraživanja koje je ispitivalo roditeljska iskustva diljem svijeta predstavljeni su danas u sklopu iscrpnog izvještaja pod nazivom Indeks roditeljstva 2020, prvo izdanje, 2021., za kompaniju Nestlé.  Istraživanje je proveo Kantar, vodeća svjetska tvrtka za istraživanje tržišta i obuhvatilo je stavove više od 8000 majki i očeva u 16 zemalja s četiri kontinenta kako bi se identificirali univerzalni problemi s kojima se susreću roditelji.

Prema rezultatima Indeksa roditeljstva, prvom izdanju, 2021., za kompaniju Nestlé, čak 22,6 % roditelja navelo je osjećaj unutarnjeg i vanjskog pritiska kao najveći univerzalni problem koji je 2020. utjecao na njihovu svakodnevicu. Slijede financijska stabilnost (16,7 %) i potpora u radnom životu (15,6 %), odnosno pristup čuvanju djece i zaštitama koje omogućavaju roditeljima rad od kuće ili prilagodljivo radno vrijeme. Istraživanje je pokazalo da 74 % roditelja na globalnoj razini ima klizno radno vrijeme što im olakšava skrb o djeci i zahvaljujući čemu osjećaju lakoću i manju opterećenost.  

„Iako roditelji u Hrvatskoj nisu bili dio ovog istraživanja, vjerujemo da su problemi s kojima se susreću univerzalni i da se mogu s njima poistovjetiti. Nestlé je vodeća kompanija u svijetu u kategoriji proizvoda za prehranu dojenčadi i s više od 150 godina iskustva i želimo biti partner roditeljima u izazovima s kojima se svakodnevno susreću. Nestlé Adriatic je tako zaposlenicima u Hrvatskoj, među kojima je 78 % roditelja, omogućio klizno radno vrijeme, što su i ispitanici u okviru ovog istraživanja naveli kao jednu od ključnih stavki pozitivnijeg pristupa roditeljstvu. U nastojanju da dodatno podržimo svoje zaposlenike potičemo očeve na porodiljni dopust te smo osigurali sobe za dojenje. Slušajući i razumijevajući njihova iskustva, Nestlé Smatramo da bi se svi roditelji trebali osjećati informirano, poštovano i podržano u odlukama koje donose za sebe i svoju djecu“, izjavila je Mihaela Busu, izvršna direktorica kategorije dječje hrane Nestlé jugoistočno europsko tržište, i dodala da je potreban zajednički napor te u ime kompanije Nestlé pozvala sve koji dijele ista uvjerenja da se pridruže promicanju novog dijaloga koji pomaže olakšati roditeljstvo u današnjem svijetu.


Najveći univerzalni problem koji utječe na roditelje

Dio pritiska, identificiranog kao najveći problem roditelja, čine unutarnji faktori kao što su previsoki standardi koje sami sebi postavljaju te osjećaj nedovoljne spremnosti za roditeljsku ulogu, a što rezultira potrebom za više kompromisa nego što su očekivali. No, vanjski pritisci nad kojima roditelji imaju malo kontrole daleko su jači i mogu imati iznimno negativan utjecaj na dinamiku obitelji. To su: neželjeni savjeti drugih, posramljivanje roditelja i uloga društvenih medija, usamljenost u hiperpovezanom svijetu (osjećaj usamljenosti i izolacije), roditeljska krivnja (osuđuju sebe i svoje roditeljske vještine) i šok roditeljstva (osjećaj nespremnosti za novu stvarnost).

Ostali ključni rezultati:

  • 62 % ispitanika slaže da su očevi aktivniji i više se bave brigom o djeci od prethodnih generacija, no samo 49 % ih navodi da su odgovornosti za brigu o djeci ravnopravno podijeljene između majke i partnera. 
  • Neki roditelji (32 %) smatraju da se čak i u hiperpovezanom svijetu gdje ih od prijatelja i obitelji dijeli samo jedna poruka, s djetetom u naručju mogu osjećati duboko izoliranima i usamljenima.  
  • 25 % ispitanika izjavilo da je doživjelo „baby blues“ (tugu nakon rođenja djeteta) ili postporođajnu depresiju.
  • Gotovo trećina (31 %) ispitanika izjavila je da se osjećala nespremno za novu roditeljsku ulogu.  
  • Preferirani izvori roditelja za savjete o zdravlju i dobrobiti su zdravstveni radnici (66 članovi obitelji (62 %) i partner (44 %).

Utjecaj pandemije na roditeljstvo
Pandemija bolesti COVID-19 imala je malen – ali prilično pozitivan – utjecaj na to kako se majke i očevi osjećaju u pogledu svojeg roditeljskog iskustva. U svim anketiranim državama roditelji su izjavili da tijekom pandemije osjećaju više međusobne podrške, uključujući povećanu društvenu povezanost i osjećaj pripadnosti. Roditelji su izjavili i da osjećaju manji društveni pritisak kako odgajati svoju djecu tijekom pandemije COVID-19.

Nestlé nastavlja s osluškivanjem potreba roditelja i razvojem niza aktivnosti za podršku roditeljstvu.


Indeks roditeljstva i čimbenici koji ga definiraju

Istraživanje je provedeno s ciljem da se bolje razumiju i podijele izazovne točke roditeljstva danas te da se u budućnosti roditeljima pruži bolja podrška u odgoju sretnije i zdravije djece. Odražavajući stavove 8000 majki i očeva u 16 zemalja svijeta, Indeks je jedinstveni novi alat koji rangira države prema načinu na koji roditelji percipiraju „lakoću roditeljstva“ u svojoj državi, raščlanjujući 11 univerzalnih čimbenika koji utječu na tu percepciju. Težina roditeljskih čimbenika razlikuje se od države do države i ne postoji savršeno mjesto za sve one s ulogom roditelja. Iako su čimbenici univerzalni i
prisutni u svakoj zemlji, ono u čemu se razlikuju jest to kako ih i koliko snažno roditelji doživljavaju u različitim državama. Vodeću poziciju među državama u kojima roditelji doživljavaju najveću lakoću i najpozitivnije roditeljsko iskustvo zauzela je Švedska, a slijede Čile i Njemačka u kojima se roditelji suočavaju s najmanje izazova u odgoju djece.


Cijeli izvještaj možete pročitati na  www.theparentingindex.com, a za dodatne informacije posjetite nestle.hr

indeks roditeljstva - infografika

Nestlé je vodeća svjetska kompanija u prehrambenoj industriji, koja zapošljava oko 291.000 ljudi i posjeduje tvornice ili posluje u skoro svakoj zemlji na svijetu. Prodaja kompanije Nestlé za 2019. godinu iznosila je 92.6 milijardi švicarskih franaka. Nestlé Adriatic je prisutan u regiji od 2003. godine, gdje zapošljava više od 720 ljudi i upravlja tvornicom u Surčinu.

NESTLÉ U ZAJEDNICI

  • Tvrtka Nestlé u svom portfelju ima više od 2.000 brendova i 10.000 vrsta proizvoda, a na tržištu regije dostupno je više od 30 brendova i 700 vrsta proizvoda iz sedam kategorija
  • Nestlé Adriatic obuhvaća tržišta Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Sjeverne Makedonije, Crne Gore, Slovenije i Kosova, koje je s Bugarskom i Rumunjskom dio tržišta Nestlé JI Europa
  • Od 291.000 zaposlenika u Hrvatskoj ih radi 115
  • Diljem svijeta tvrtka ima 403 tvornica, od kojih unutar Jugoistočnog tržišta dvije (Sofija, Surčin)
  • U posljednjih pet godina više od 100.000 potrošača s područja regije sudjelovalo je u Nestlé istraživanjima i izravno utjecalo na daljnji razvoj i širenje portfelja proizvoda u skladu s potrebama lokalnih potrošača
  • U posljednjih deset godina kroz projekt Vrtim Zdravi Film tvrtka je investirala više od 4,5 milijuna kuna u edukaciju o prehrani