Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Biraj Zeleno

birajzeleno hr

Problem zagađenosti otpadom i njegovo zbrinjavanje jedan je od trenutno najvećih problema na svijetu. Ekološka kriza ukazuje na sve brojnije oblike zagađenja zraka i vode što utječe na kvalitetu života ljudi. Kao najveći proizvođač hrane na svijetu, Nestlé je svjestan svog utjecaja stoga ulažemo velike napore u smjeru zaštite okoliša, a jedna od najvećih obveza koje smo postavili pred sebe jest da će do 2025. godine 100% pakiranja biti od materijala koji će se moći ponovo iskoristiti ili reciklirati, do tada planiramo i ukloniti svu plastiku koju je teško ili nemoguće reciklirati, a već smo krenuli s povlačenjem plastičnih slamki iz naših proizvoda. Početkom 2019. predstavili smo širu viziju budućnosti bez otpada i najavili niz konkretnih mjera, koju planiramo izvršiti u tri koraka: proizvodnju i korištenje novih, alternativnih materijala; promicanje budućnosti bez otpada; poticanje novog ponašanja. Kako bismo uspješno izvršili transformaciju o kojoj pričamo, pustili smo u rad Institut za ambalažu i pakiranje, prvi takve vrste u prehrambenoj industriji, s ciljem razvijanja održivih ambalažnih materijala. Trenutno istražujemo niz inovacija, uključujući nove materijale bazirane na papiru te biorazgradive/kompostirajuće polimere koji se također mogu i reciklirati. Nadalje, do 2030. godine, kompanija ima cilj nultog utjecaja na okoliš. To će se postići smanjenjem potrošnje vode, štetnih emisija plinova i zbrinjavanjem otpada, a do 2050. godina obaveza je i postizanje nulte neto stope emisije stakleničkih plinova, čime je preuzet najambiciozniji cilj Pariškog sporazuma - zadržavanje rasta globalne prosječne temperature ispod 1,5 stupnja Celzija. 

Ovo su samo neki primjeri našeg djelovanja, posla je mnogo, no aktivno radimo kako bismo dostigli ciljeve koje smo si postavili za budućnost. Nestlé aktivno potiče svoje zaposlenike na sudjelovanje u akcijama čišćenja - samo prošle godine tijekom obilježavanja Svjetskog dana oceana zaposlenici su u Hrvatskoj prikupili 500 kilograma otpada iz okoliša. Diljem svijeta više od 6.000 zaposlenika prikupilo je 60 tona otpada. Iz ureda je izbačeno korištenje jednokratne plastične ambalaže te se aktivno potiče sortiranje i recikliranje otpada. Kroz projekt "Vrtim Zdravi Film", koji se već devet godina provodi u osnovnim školama diljem Hrvatske, sve se veći naglasak stavlja i na očuvanje prirode te educiranje djece kako tome pristupiti odgovorno. U ljeto 2020. Nestlé pokreće i edukativnu kampanju pod nazivom Biraj Zeleno koja ima za cilj osvijestiti javnost o važnosti smanjenja količine upotrebe vode, mogućnosti višekratne upotrebe plastike te upravljanja otpadom, posebice hranom. 

biraju svaku kap

 

1. U koje se inicijative Nestlé do sada uključio kako bi doprinijeli zaštiti okoliša i ostvarili sve zadane obveze i obećanja

  • U srpnju 2020. Nestlé se pridružio Europskom savezu za čisti cestovni prijevoz tereta. Ova koalicija okuplja nevladine organizacije, špeditere, kompanije za logistiku i proizvođačke kompanije, a njihov zajednički cilj je ubrzati dekarbonizaciju cestovnog prijevoza tereta u EU.
  • U svibnju 2020. Nestlé se priključio inicijativi više od 150 multinacionalnih kompanija za oporavak nacionalnih gospodarstava uz maksimalno poštivanje klimatoloških i ekoloških načela. Članice inicijative pozvale su vlade diljem svijeta da svoje napore u gospodarskom oporavku od pandemije COVID-19 usklade s najnovijim znanstvenim spoznajama u klimatologiji te da ubrzaju prijelaz sa sive na zelenu ekonomiju.
  • U ožujku 2020. Nestlé  je potpisao Europski sporazum o plastici i potvrdio smanjivanje uporabe djevičanske plastike za jednu trećinu. Glavni cilj Europskog sporazuma o plastici, kojeg su osnovale Francuska i Nizozemska, je ubrzati prijelaz prema kružnom gospodarenju plastikom, koje će prekinuti isključivu ovisnost o djevičanskoj plastici – plastici dobivenoj iz neobnovljivih fosilnih goriva. 
  • Nestlé Waters aktivno radi na povećanju udjela PET ambalaže koja se može reciklirati na 35 posto do 2025. godine, a pridružili su se i inicijativi NaturALL Bottle koja teži razvijanju 100 posto bio PET ambalaže koja bi se koristila za poslovanje s vodom. 
  • Kompanija je partner inicijative Project STOP za uklanjanje plastičnog otpada iz oceana, a svih 4.200 Nestlé proizvodnih pogona diljem svijeta u procesu su uklanjanja plastike za jednokratno korištenje koja se ne može reciklirati. 
  • Od lipnja 2019. Nestlé je član Fondacije Ellen MacArthur, iznimno utjecajne međunarodne organizacije čiji je glavni cilj poticanje i razvijanje kružnog gospodarstva prema načelu osmišljavanja rješenja bez otpada i zagađenja, zadržavanja proizvoda i materijala u upotrebi i obnavljanja prirodnih sustava. U djelokrugu Fondacije je i inicijativa New plastic economy za oceane i mora bez plastike, kojoj se priključio i Nestlé.

 

2. Kako Nestlé doprinosi smanjenju količine upotrebe vode? 

  • Radeći na smanjenju količine potrošnje vode u proizvodnji te sanaciji vodnih područja. U tom su kontekstu četiri ključna područja djelovanja:
1. racionalizacija potrošnje vode u tvornicama,
2. zaštita zajedničkih vodnih resursa u suradnji s lokalnim partnerima,
3. uvođenje stalnih inovacija u poljoprivredi i nabavka resursa za naše proizvode
4. povećanje dostupnosti čiste vode u lokalnim zajednicama
  • Ovaj pristup temelji se na Savezu za upravljanje vodama (AWS) - platformi za brojne dionike čiji je Nestlé suosnivač i partner. 
  • Ciljevi za ovu godinu su završetak certifikacije 20 Nestlé tvornica prema AWS standardu.

 

3. Kakav je stav kompanije o pristupu pitkoj vodi i njezinoj komercijalizaciji, koji se dio prihoda odnosi na flaširanu vodu?

  • Nestlé Waters možda je najveća svjetska tvrtka u pogledu prodaje vode u bocama, ali unatoč tome i dalje koristi svega 0,0009 % (manje od milijunskog dijela) ukupne konzumirane vode za piće na svijetu, dok Nestlé kao cjelina - uključujući proizvodnju hrane - koristi samo 0,005 %. Nestlé stoga nije važan čimbenik u raspravi o vodi o globalnoj razini na globalnoj razini.
  • Cijena vode u bocama dosegla je cijenu ostalih napitaka u boci i veća je od cijene vode iz slavine jer sadrži iste troškove koje snose drugi proizvođači pića u bocama: stvarni trošak vode, osiguranje kvalitete vode, pružanje sterilnih boca, osiguranja čiste boce, procesa i na kraju, svih logističkih troškova.

 

4. Kako Nestlé doprinosi smanjenju plastičnog otpada?

  • Obvezom da će do 2025. 100% pakiranja biti od materijala koji će se moći ponovo iskoristiti ili reciklirati.
  • Označavanjem na ambalaži o pravilnom načinu zbrinjavanja i recikliranja ambalaže svojih proizvoda.
  • Suradnjom s partnerima razvija bolje sustave za upravljanje ambalažnim otpadom, uključujući učinkovite postupke recikliranja.
  • Inspirirajući svoje zaposlenike da pravilno recikliraju u svim uredima u kojima Nestlé posluje te da se uključuju u lokalne akcije čišćenja okoliša od plastike.
  • Djelujući na lokalnoj razini pokretanjem edukativnih kampanja usmjerenih prema potrošaćima, suradnjom s relevatnim dionicima po pitanju zaštite okoliša. 

 

5. Koji je stav kompanije o posljednjem Greenpeace izvješću o plastici?

  • Izvješće Greenpeacea ističe izazove s kojima se kao društvo susrećemo u rješavanju problema ambalaže i plastičnog otpada.
  • Nestlé radi na uklanjanju plastike koja se ne može reciklirati i bavi se alternativnim sustavima isporuke. Također surađuje s partnerima u vrijednosnom lancu i industrijskim udruženjima kako bi istražili različita rješenja za smanjenje potrošnje plastike, olakšali recikliranje i razvili nove pristupe uklanjanju plastičnog otpada.

 

biraj visekratno

6. Kako Nestlé doprinosi smanjenju otpada? 

  • Do 2030. godine, kompanija ima cilj nultog utjecaja na okoliš što se postiže i pravilnim zbrinjavanjem otpada. 
  • Preko 400 Nestlé tvornica diljem svijeta radi na tome da su zero waste to landfill što znači su svi procesi u proizvodnji i procesi separacije otpada tako prilagođeni da se više ne stvara komunalni otpad. Taj su cilj već postigle tvornice u Surčinu (Srbija) i Sofiji (Bugarska). 
  • Nastavlja se i rad kompanije prema postizanju ciljeva održivog razvoja koji je postavio UN 2016. godine, a koji se odnosi na obvezu da će se do 2030., prepoloviti količina bačene hrane po glavi stanovnika na maloprodajnoj i potrošačkoj razini uključujući i gubitke do kojih dolazi nakon berbe/žetve. U 2019. smo identificirali 5 ključnih sirovina gdje su gubitci bili najznačajniji: palmino ulje, žitarice, mliječni proizvodi, voće i povrće. Koristeći tu informaciju, locirali smo tzv. hotspotove bacanja hrane i gubitka te radimo s farmerima s kojima surađujemo na pronalasku adekvatnih rješenja kako bi se što manje hrane i namirnica bacalo.

 

7. Ima li Nestlé svoju tvornicu u Hrvatskoj i koliko nam zagađenje od nje prijeti?

  • Nestlé nema tvornicu u Hrvatskoj, dvije tvornice u Adriatic regiji su u Surčinu (Srbiji) i Sofiji (Bugarska) koje su obje ostvarile cilj nultog utjecaja na životnu sredinu, što  znači da nijedan gram otpada iz tvornice više neće završiti na deponijama, već će biti recikliran ili upotrebljen u druge svrhe. 

 

8. Koji su primjeri dobre prakse kako je tvornica u Surčinu uspjela postići nulti utjecaj na okoliš?  

  • U tvornici u Surčinu, sav otpad se razdvaja, ono što se ne može reciklirati za to se pronalaze adekvatna rješenja.
  • Za recikliranje bio otpada koji se koristi u proizvodnji majoneza ili juha pronađen je partner koji od njega proizvodi biogorivo. 
  • Minimalna količina komunalnog otpada rješava se suradnjom s cementarama koje nemaju negativnu emisiju ugljikovog dioksida tako da otpad ne završava na deponijama.
  • Za reciklažu troslojne ambalaža za majonezu i brend „Začin C“ pronađen je partner koji od ovog materijala pravi ekopanele koji se koriste za izolaciju, tako da je i taj otpad našao svoj drugi život kroz novi proizvod. 

 

9. Postoje li problemi vezani uz zbrinjavanje i razvrstavanje otpada s kojim se Nestlé susreće na lokalnoj razini? 

  • Rezultati po pitanju ekoloških unaprjeđenja redovito se uspoređuju diljem Nestlé jedinica u regiji i prepreke postoje, a variraju od zemlje do zemlje. 
  • Najveći izazov je nedovoljan broj kompanija koje se bave recikliranjem ili ponovnom upotrebom otpada. Drugi problem je nedovoljna infrastruktura za razvrstavanje otpada na mjestu nastajanja, što znači da potrošač trenutno nema mogućnosti da u potpunosti razvrstava sav otpad iz domaćinstva i da taj otpad bude nakon toga poslan na reciklažu ili spaljivanje. 
  • Sve su to izazovi na koje Nestlé mora biti spreman i na kojima aktivno radi u suradnji s predstavnicima nadležnih institucija. 

 

10. S kime u Hrvatskoj Nestlé surađuje po pitanju zaštite okoliša?

  • Nestlé surađuje s neprofitnom organizacijom pod nazivom ODRAZ – održivi razvoj zajednice, koja se bavi aktivnim doprinosom stvaranju društvenog, gospodarskog i političkog okruženja u skladu s potrebama održivog razvoja.
  • U fazi smo pregovora oko suradnje s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost 
  • Kako bismo upoznali lokalne ključne dionike s radom kompanije vezanim uz zaštitu okoliša te pokazali napore koji se ulažu u ostvarivanje transformacija proizvoda i osmišljavanja novih pakiranja, u jesen 2020. Nestlé planira organizaciju virtualnog posjeta Institutu za ambalažu i pakiranje u Veveyu, Švicarskoj. 

 

11.  Na koji način je Nestlé prilagodio projekt namijenjen djeci Vrtim Zdravi filmtemi održivosti? 

  • Projekt „Vrtim Zdravi Film“ dio je globalne inicijative ‘Nestlé za zdraviju djecu’, a koja osim edukacije uključuje i razvoj hranjivijih proizvoda u budućnosti kao i savjetovanje obitelji o namirnicama i vježbanju. 
  • Kako bi smanjili količinu upotrebe papira, ankete i edukativni materijali dostupni su u online verzijama. 
  • Tijekom edukacije o važnosti pravilne prehrane u novoj jubilarnoj 10 sezoni kojom će biti obuhvaćeno minimalno 16.000 djece, velika pažnja pridavat će se edukaciji o smanjenju upotrebe vode i pravilnom zbrinjavanju otpada, posebice hrane kako bi djeca isto mogli primijenjivati u svom svakodnevnom životu. 

 

12. Zašto je Nestlé pokrenuo kampanju #birajzeleno?

  • Nestlé želi iskoristiti svoj utjecaj kako bi pokrenuo kampanju usmjerenu prema milenijalcima s ciljem podizanja svijesti o važnosti smanjenja upotrebe količine vode, recikliranja i ponovne upotrebe plastike te smanjenja otpada, posebice hrane.
  • Potporu kampanji #birajzeleno pružaju vrhunski stručnjaci iz područja zaštite okoliša iz neprofitne organizacije ODRAZ, Hanza Media kao glavni medijski partner te popularni influenceri na društvenim mrežama. 
  • Osim ciljane javnosti, Nestlé potiče i vlastite zaposlenike da se uključe i svojim pozitivnim primjerom također sudjeluju u kampanji.

 

biraj bez otpada