Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Strategija

U skladu s našim sloganom 'Dobra hrana, dobar život', poboljšavamo kvalitetu života i doprinosimo zdravijoj budućnosti. Dobar odnos s potrošačima izvor je naše održive financijske uspješnosti i način na koji stječemo povjerenje i održavamo vodeću poziciju na tržištu. Na temelju pouzdane strategije prehrane, zdravlja i dobrobiti, naša tvrtka pruža održivu vrijednost, kako kratkoročno, tako i dugoročno.

Nestlé ima brojne karakteristične prednosti koje nas drže na vrhu naše industrije. Naši zaposlenici su naša najveća snaga. Imamo atraktivan portfelj proizvoda u rastućim kategorijama s vodećim pozicijama na tržištu. Mi smo globalna tvrtka s dubokim lokalnim korijenima što nam omogućava jedinstvenu sposobnost razumijevanja lokalnih potrošača i brzu prilagodbu njihovim preferencijama. Imamo snažne, vrijedne marke u koje potrošači vjeruju. Naši proizvodi svakodnevno dolaze do više od milijarde potrošača širom svijeta. Također imamo vodeće sposobnosti za istraživanje i razvoj u industriji koje podržavaju našu strategiju prehrane, zdravlja i dobrobiti te naše inovacijske inicijative.

Naša strategija prehrane, zdravlja i dobrobiti

Naš uspjeh temelji se na našoj strategiji prehrane, zdravlja i dobrobiti. Hrana i piće jezgra su Nestlé-a. Naš je cilj pružiti najukusnije i najzdravije izbore za svako doba dana i sve faze života, i to na praktičan način. Nastojimo iskoristiti prilike za premiumizaciju, a na drugom kraju spektra, ponuditi pristupačnu i visokokvalitetnu prehranu. Našim brendovima i proizvodima dodajemo vrijednost kroz smislenu diferencijaciju i inovaciju. To postižemo kontinuiranim poboljšanjem okusa, praktičnosti i nutritivne kvalitete naših proizvoda. Također smo u dobroj poziciji za izgradnju i dijeljenje svog nutricionističkog znanja od prvih 1000 dana života do zdravog starenje te sve veći interes za prehranu koristimo kako bismo podržali dobro zdravlje.

Kako stvaramo dugoročnu vrijednost?

Naš model stvaranja dugoročne vrijednosti temelji se na uravnoteženoj potrazi za rastom s vrha i dna poslovanja uz učinkovito korištenje resursa. Stvaramo vrijednost kroz:

  • Povećanje rasta kroz inovacije, diferencijaciju i relevantnost za naše potrošače. Obvezali smo se od 2020. godine dosegnuti jednoznamenkasti organski rast.
  • Poboljšanje operativne učinkovitosti s ciljem povećanja osnovne marže operativne dobiti na 17,5% i 18,5% (s 16,0% u 2016.), i
  • Raspoređivanje naših resursa i kapitala uz disciplinu i jasne prioritete, uključujući akvizicije i divestiture.

Povećanje rasta

Naš portfelj dobro je pozicioniran za rast. U prošlosti smo dosljedno postizali organski rast na vrhu industrije. Imamo jasan pod to srednjeg jednoznamenkastog organskog rasta do 2020. godine.

Ulaganje u kategorije i regije s visokim rastom

Identificirali smo pet visokorastućih kategorija hrane i pića s atraktivnim stopama rasta: kava, njega kućnih ljubimaca, prehrana, voda i Nestlé znanost o zdravlju. Zajedno predstavljaju 57% prodaje i 61% pripadajuće dobiti iz poslovanja*. U 2018. godini organski rast iznosio je +4,0%. U tim ključnim kategorijama imamo snažnu poziciju na tržištu i visoko diferenciranu ponudu. One dobivaju posebnu pozornost u smislu dodjele kapitala, uz značajna ulaganja u istraživanje i razvoj, marketing, kapitalne izdatke i vanjski rast kad god je to potrebno. Ostale kategorije i dalje su važni sudionici te su u 2018. godini postigli organski rast od 1,9%. Ovim kategorijama upravljamo s ciljem postizanja kombinacije rasta i vrijednosti.

Također smo usmjereni na širenje svoje prisutnosti u regijama s visokim rastom. Tržišta u nastajanju predstavljaju 42% prodaje. U 2018. godini, postigli smo organski porast od +4,9%, tri puta brži od razvijenih tržišta i s višom temeljnom maržom iz operativne dobiti. Na većini ovih tržišta u nastajanju Nestlé je prisutan dugi niz desetljeća, a naši brendovi uživaju visoku razinu povjerenja i s pravom se smatraju lokalnim proizvodima.

Popravljanje kategorija s lošijim poslovanjem

Poduzeli smo odlučne aktivnosti kako bismo poboljšali poslovanje tih kategorija kroz inovacije, bolje razumijevanje potrošača i, po potrebi, promjene u upravi i restrukturiranje. U 2018. godini primjeri preokreta uključuju Nestlé Skin Health i Yinlu u Kini.

Inovativni proizvodi i poslovni modeli

Brze inovacije i brže uvođenje proizvoda na tržište ključne su dimenzije našeg cilja rasta. Istovremeno, nastavljamo ulagati u vrhunska znanstvena dostignuća i tehnologije kako bismo riješili rastuća očekivanja potrošača novim ponudama i preoblikovanjem proizvoda. Inovacije nam pomažu u premiumizaciji naše ponude i doprinose poboljšanju marži. U 2018. godini, 22% naše prodaje došlo je od premium proizvoda. Ne inoviramo samo nove proizvode, već i nove poslovne modele. Osobito smo usredotočeni na personalizirane i izravne ponude potrošačima. U 2018. godini, 8,2% nape prodaje došlo je iz poslovnih modela izravne prodaje potrošačima.

Prihvaćanje digitalnih mogućnosti

Naša digitalna transformacija usmjerena je na isporuku personaliziranih poruka, usluga i proizvoda potrošačima u velikom opsegu. Uz pomoć podataka i tehnologije moderniziramo svoje postojeće brandove i poslovanje, dok istovremeno razvijamo nove, digitalno usmjerene poslovne modele. Već sada je 10% svih naših kontakata s potrošačima personalizirano. Osim toga, u 2018. godini naša je prodaja putem e-trgovine rasla pet puta brže od prosjeka Grupe i dosegla 7,4% ukupne Nestlé prodaje.

Upravljanje našim portfeljem

Nastavljamo aktivno razvijati naš portfelj prema atraktivnim, brzorastućim tvrtkama. U 2018. godini smo ojačali svoju poziciju u branši kave stjecanjem trajne globalne licencije Starbucks-ove robe široke potrošnje i prehrambenih proizvoda. Također smo povukli ulaganja u slastičarske djelatnosti u SAD-u i djelatnosti Gerber životnog osiguranja. Iako smo obavili puno posla, nismo još gotovi. Svjesni smo da akvizicije mogu pružiti pristup novim tehnologijama, brandovima, kategorijama i zemljopisnim područjima. Isto tako, male i srednje velike akvizicije mogu ponuditi brz i isplativ način usvajanja novih sposobnosti ili poslovnih modela. Također aktivno povlačimo ulaganja iz djelatnosti koje su sporedne i u kojima imamo ograničene sposobnosti uspjeha. To radimo disciplinirano s ciljem minimiziranja potencijalnih poteškoća i maksimiziranja vrijednosti postojećih djelatnosti.

Poboljšanje operativne učinkovitosti

Uz naš plan rasta, obvezali smo se povećati temeljnu maržu operativne dobiti s 16,0% u 2016. godini na 17,5% - 18,5% do 2020. godine.

Smanjenje troškova

Aktivno provodimo nekoliko inicijativa za smanjenje troškova te smanjenje strukturnih troškova koji nisu vezani za potrošače za 2,0 do 2,5 milijardi CHF. Te inicijative primarno su usredotočene na područja uprave, nabave i proizvodnje.

Nastavili smo jačati fokus svog poslovanja kroz Nestlé program poslovne izvrsnosti kako bismo pojednostavili i standardizirali procese, što je pomoglo pri smanjenju administrativnih troškova. Povećali smo doseg naših dijeljenih centara usluga sa 17% na 35% te smo na dobrom putu da do 2020. godine dosegnemo 50%. Također smo postigli efikasnost u upravljanju objektima i nekretninama putem zatvaranja lokacija i konsolidacija.  

U nabavi smo ostvarili značajne uštede primjenom naše veličine i razmjera na tri globalna centra za kupnju. Sada kroz ove centre ispunjavamo 55% naših potreba, a do 2020. godine taj će se iznos povećati na 60%.

U proizvodnji smo dodatno pojednostavili svoj tvornički otisak i povećali iskorištenost kapaciteta.

Uštede ostvarene na ova tri područja do sada su značajno doprinijele poboljšanju naše temeljne marže dobiti od trgovine za 50 baznih bodova na 17,0% u 2018. godini, a slijedi još mnogo toga.

Oslobađanje resursa

Također smo nastavili s povećanjem učinkovitosti u području istraživanja i razvoja te marketinga. Primarni fokus ovih programa je oslobađanje resursa koji će služiti kao temelj za rast i inovacije. Na primjer, u posljednje tri godine u izgradnju naših brandova uloženo je 500 milijuna CHF ostvarenih iz ušteda u marketingu.

Uravnotežen model stvaranja vrijednosti

U Nestlé-u vjerujemo da se najbolji način osiguranja dugoročnih održivih vrijednosti temelji na uravnoteženom rastu, profitabilnosti i kapitalnoj učinkovitosti. Rast je glavni pokretač stvaranja vrijednosti. Istovremeno radimo na efikasnosti i profitabilnom rastu jer prepoznajemo da je naša konkurentnost ono što osigurava našu održivost. Disciplinirani smo u raspodjeli kapitala i posvećeni povećanju povrata dioničara, dok smo usmjereni na dugoročna ulaganja i stvaranje zajedničke vrijednosti. 

Prilagođavanje upravljačkih struktura i sustava

Nastavili smo prilagođavati našu organizaciju kako bi bila jednostavnija i brža. Osnažujemo naše marketinške i regionalne timove kako bi poticali rast.  Da bismo ih podržali, implementirali smo inicijative za raslojavanje naše organizacije i ubrzavanje donošenja odluka na lokalnoj razini. Paralelno s tim, prilagodili smo kompenzaciju kako bi prioretizirala profitabilni rast i poboljšanu učinkovitost kapitala.

Disciplinirana raspodjela kapitala s jasnim prioritetima

Pridržavamo se razboritih politika koje su osmišljene za postizanje odgovarajuće ravnoteže između raspodjele kapitala i fleksibilnog pristupa financijskim tržišta. U tom pogledu imamo dobro definirane prioritete.

Ulaganje u organski rast

U svoje poslovanje ulažemo kroz istraživanje i razvoj, podršku brandovima i kapitalne izdatke za podržavanje rasta na najvišoj razini. Naš je pristup rigorozan i razborit.  Dodjeljujemo više resursa onim djelatnostima koje imaju najveći potencijal za stvaranje ekonomske dobiti. Također se nastavljamo fokusirati na smanjenje obrtnog kapitala. Prosječni obrtni kapital u pet tromjesečja u postotcima prodaje dosegao je 1,4% na kraju 2018. godine, -20 bazalnih bodova u odnosu na isti iznos za 2017. godinu.

Isplata dividendi

Za 2019. godinu Upravni odbor predložio je 24. uzastopno povećanje dividendi u iznosu od 2,45 CHF. To naglašava našu obvezu kontinuiranog vraćanja kapitala dioničarima.

Disciplinirani pristup akvizicijama

Te aktivnosti temelje se na strateškom i kulturološkom pristupu, kao i na financijskim prinosima. Primjenjujemo discipliniranu politiku akvizicije, osobito u pogledu cijene koju smo spremni platiti. Prednost dajemo kategorijama i regijama visokog rasta, osobito kavi, prehrani, njezi kućnih ljubimaca, vodi i Nestlé znanosti o zdravlju. Za tvrtke koje smo stekli imamo solidne planove integracije s jasnom odgovornošću i preciznim ciljevima.

Otkup udjela

U 2018. godini dioničarima smo vratili 6,8 milijardi CHF kapitala kroz otkup dionica. To je dio trogodišnjeg programa otkupa udjela u iznosu od 20 milijardi CHF najavljenog u srpnju 2017. godine. Time ukupno vraćeni iznos dioničarima u posljednjih deset godina iznosi 104 milijarde.

Također redovito revidiramo našu strukturu kapitala kako bismo osigurali njenu prikladnost u kontekstu tržišnih uvjeta i naših strateških prioriteta.

Stvaranje zajedničke vrijednosti

Stvaranje zajedničke vrijednosti ključno je za naše poslovanje. Vjerujemo da će naša tvrtka biti dugoročno uspješna samo stvaranjem vrijednosti za naše dioničare i za društvo.

Poslovne koristi i pozitivan društveni utjecaj uzajamno jačaju jedno drugo. U praksi, naši proizvodi moraju potrošaču pružiti nutritivnu korist. Također moraju doprinositi razvoju lokalnih zajednica u kojima poslujemo i čuvati okoliš za buduće generacije kroz praksu čuvanja resursa.

Prije nedodijeljenih stavki.