Zdrava prehrana

ZAŠTO JE ZDRAVA PREHRANA VAŽNA?

Da bi dobro funkcioniralo, ljudsko tijelo treba oko 50 nutrijenata, koji se mogu dobiti samo iz hrane koju jedemo. Nutrijent kojeg ne može proizvesti tijelo se naziva „esencijalnim“. Jedan primjer su Omega-3 i Omega-6 polinezasićene masnoće, koje su potrebne za normalan rast , razvoj i mnoge druge procese u tijelu.

Pratite prehrambene smjernice! Konzumirajući različite vrste hrane dobivate sve nutrijente koje trebate.

1. Uživajte u različitim vrstama hrane.

  • Jedite puno povrća (uključujući mahunarke) i voća
  • Jedite puno žitarica (uključujući kruh, rižu, tjesteninu, rezance), po mogućnosti od cjelovitog zrnja
  • U prehranu uključite krto meso, ribu, perad i/ili alternative poput mahunarki i orašastih plodova
  • Uključite mliječne proizvode s manje masnoća i/ili alternative
  • Pijte puno vode

2. Pazite da:

  • Ograničite unos zasićenih masnoća i ukupno masnoća
  • Odaberite hranu koja sadrži umjerenu količinu soli
  • Ograničite unos alkohola
  • Konzumirajte umjerene količine šećera i hrane koja sadrži dodane šećere

3. Spriječite porast tjelesne težine fizičkom aktivnošću i prehranom u skladu s Vašim potrebama.

4. Potičite i podržavajte dojenje

  • Svaki tjedan isprobajte jednu novu vrstu hrane ili novi način pripreme Vaše najdraže hrane.
  • Kada planirate obrok, započnite s umjerenim količinama hrane bogate ugljikohidratima poput kruha, tjestenine, riže, žitarica ili voća i povrća,a zatim dodajte meso, perad ili mliječne proizvode za bjelančevine. Tako možete biti sigurni da ćete unijeti odgovarajuću količinu ugljikohidrata, bjelančevina i hrane bogate vitaminima. Za večernji obrok, pokušajte polovicu tanjura ispuniti povrćem.
  • Odaberite mono- ili poli-nezasićen margarin kao namaz za kruh ili pecivo.
  • Nađite način kako ćete biti aktivniji.Redovito posjećujte teretanu ili šetajte Vašeg psa. Čak i ako vježbate malo, ali često, može davati dobre rezultate.
  • Ako pijete alkohol, uz njega obavezno pijte i vodu.
  • Sljedeći put kad poželite slatko, uživajte u jagodama, mangu, datuljama ili smokvama.
  • Ostavite soljenku u ormariću i počnite eksperimentirati s biljkama, začinima, limunom i sokom od limuna kako bi Vašim obrocima dali aromu.
  • Ako ste trudni, odmah saznajte sve što možete o dojenju. Žene koje su informirane i samouvjerene po pitanju dojenja, imaju više uspjeha.
  • Čašica nemasnog jogurta je dobar međuobrok
  • Započnite dan obrokom bogatim željezom – žitarice s više željeza i čaša soka
  1. Voće i povrće različitih boja, uz različite začine i biljke. Napunite Vaš tanjur bojama.
  2. Odaberite kruh i peciva od cjelovitog zrnja.
  3. Žitarice bogate vlaknima
  4. Riža, tjestenina i nemasni rezanci
  5. Krto meso i perad bez kože
  6. Sve vrste riba uključujući losos i tunu
  7. Mliječni proizvodi s manje masnoća, uključujući mlijeko, sir i jogurt.
  8. Nezasićeni namazi i ulja