Sort by
Sort by

Neli Angelova: Prvi zadatak Nestléa bio je efikasno komunicirati u vremenima koja nitko do sada nije doživio i osigurati povjerenje u društvo i potrošače

Događa se pozitivan razvoj u komunikaciji s medijima jer smo svi zajedno u ovom vremenu prepunom izazova, svi tražimo ideje kako se uključiti i što uspješnije nastaviti s poslovanjem.

11.5
Natrag na objave za medije

Neli Angelova voditeljica je komunikacija u kompaniji Nestlé za tržište Jugoistočne Europe koje obuhvaća Hrvatsku, Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, Severnu Makedoniju, Crnu Goru, Sloveniju, Kosovo, Bugarsku i Rumunjsku. Na tu funkciju imenovana je prošle godine s pozicije voditeljice korporativnih komunikacija za Bugarsku, na kojoj je postigla značajne rezultate u realizaciji partnerstava s ključnim dionicima i podizanju razine suradnje s medijima, razvoju sektora istraživanja i e-poslovanja. Nestlé je vodeća svjetska kompanija u prehrambenoj industriji, koja zapošljava više od 300.000 ljudi, a u regiji Adriatic prisutna je od 2003. godine, gdje ima tvornicu u Surčinu.

Kako je COVID-kriza utjecala na komunikacijske planove kompanije? Jeste li redefinirali svoje ciljeve? 

Neli Angelova: Komunikacija je važan element vođenja poslovanja te razvoja kategorija i robnih marki u kompaniji Nestlé. S početkom COVID-19 situacije, naš prvi prioritet bio je osigurati sigurnost i zdravlje naših zaposlenika te im omogućiti uvjete za rad. Jedan od prioriteta bio je i osigurati nastavak proizvodnje i nesmetan rad lanca opskrbe, kako bi naši proizvodi pronašli siguran put do polica trgovina. Komunikacija je cijelo vrijeme bila dio ovog procesa – prema zaposlenicima, našim poslovnim partnerima, društvu u cjelini i krajnjim potrošačima. Naravno, pritom smo morali redefinirati našu komunikaciju – vremena su se promijenila i morali smo ostati relevantni, a Nestlé je uvijek bio usredotočen na potrošače i prilagodljiv promjenama. Dakle, naš prvi zadatak bio je efikasno komunicirati u vremenima koja nitko do sada nije doživio i osigurati povjerenje u društvo i potrošače.

Koji su najveći izazovi s kojima se susrećete? 

Neli Angelova: Rekla bih da govorimo o dvije vrste izazova: situaciji bez presedana i nesigurnosti koliko će ta situacija trajati. Naša je glavna dilema bila kada pokrenuti novi plan, te kako procijeniti efekte krize, odnosno objektivna ograničenja u korištenju različitih komunikacijskih kanala, kao što su BTL aktivnosti i izostanak evenata.

 

Vidite li kakve promjene u odnosima s medijima i ako vidite, o kojim promjenama se radi? Koji mediji će iz ove krize izići kao „pobjednici“, a koji kao „gubitnici“?

Neli Angelova: Kao što je viđeno već puno puta, teška vremena zbližavaju ljude, a rekla bih da se to reflektira i na odnose s medijima. Događa se pozitivan razvoj u komunikaciji s njima, jer smo svi zajedno u ovom vremenu prepunom izazova, svi tražimo ideje kako se uključiti i što uspješnije nastaviti s poslovanjem. Vidim da kod medija raste povjerenje u poslovni sektor, promatrajući ga ne samo iz komercijalne perspektive, već i kao svojevrsni društveni barometar – kako potrošač reagira, na što reagira itd. Društvena dimenzija poslovanja sada je od posebnog interesa medija.

Ima li kakvih razlika u promjenama na tržištima Hrvatske, Srbije, Slovenije i BiH? 

Neli Angelova: Uvidi koji imamo govore nam da postoji zajednički nazivnik za sva tržišta Jugoistočne Europe – uspon internetskih kanala i brza prilagodba na online komunikaciju, borba maloprodaje za svakog kupca i reputaciju (na temama kao što su, primjerice, sigurnost radnika, donacije i lokalni dobavljači). Potrošačke aktivnosti premještene su u vlastite domove – više se vremena provodi u druženju s obitelji, u kuhanju, vježbanju, radu od kuće, kupnji od kuće. Iz perspektive komunikacije na nama je da uskladimo brend i njegovu svrhu s lokalno relevantnim kontekstom. Na primjer, u digitalnoj kampanji za KIT KAT zahvaljujemo zdravstvenim radnicima što u ovo doba nisu uzeli pauzu (KIT KAT slogan je “Uzmi pauzu”).

Koliko je društveno odgovorno ponašanje važno u kriznim vremenima i što Nestle čini po tom pitanju? 

Neli Angelova: COVID-19 nije situacija koja je potaknula Nestlé da bude društveno odgovorna kompanija – to je već zapisano u srži našeg poslovanja. Kao tvrtka smatramo da bismo trebali stvoriti dodatnu vrijednost ne samo za naše dioničare, nego i za društvo u cjelini. Kao što sam već spomenula, naša prva reakcija na pandemiju koronavirusa bila je osigurati sigurne uvjete rada za sve naše zaposlenike, a posebno za one koji rade u prvim redovima – u tvornicama i prodaji. Ostvarili smo i globalno partnerstvo s Crvenim križem kako bismo podržali potrebe različitih društvenih skupina. I posljednje, ali ne i manje važno, provedene su brojne lokalne aktivnosti radi pružanja podrške zdravstvenim radnicima.

Koje su teme za vas trenutno najvažnije, je li došlo do promjene prioriteta? 

Neli Angelova: Voditi održivo poslovanje i ostati blizak i odgovoran prema društvu naš je prioritet koji ostaje ne samo nepromijenjen, nego čak i važniji u ovim teškim vremenima. Ipak, i ona nam donose nešto pozitivno – mogućnost da pokažemo spremnost na promjene u okruženju. Ponosna sam kad vidim koliko smo brzo kao tim reagirali u oba smjera – u osiguranju nastavka poslovanja i u naporima da ostanemo bliski zajednici na potreban način.

U što ulažete najveće napore u domeni Public Affairsa, kako se u ovoj kriznoj situaciji promijenila dinamika odnosa s javnim institucijama? 

Neli Angelova: Kao kompanija uvijek smo imali vrlo dobru suradnju s predstavnicima vlada i nevladinih organizacija, a ona se nastavila i u ovim trenucima. Obje strane međusobno razumiju da će zajedničkim, ujedinjenim naporima pomoći cijelom društvu da što prije izađe iz poteškoća. Tome smo svjedočili i kada smo radili s našim vladinim i nevladinim partnerima kako bismo osigurali slobodno kretanje osnovnih namirnica.

 

Izvorni tekst potražite ovdje.