Sort by
Sort by

Intervju / Jovana Uzelac, direktorica ljudskih resursa za Jugoistočno tržište, Nestlé

Natrag na objave za medije

Datum: 27. listopada 2020.

Medij: Poslovni dnevnik

Novinar:  Sergej Novosel Vučković

Sugovornica: Jovana Uzelac, direktorica ljudskih resursa za Jugoistočno tržište, Nestlé

 

Jovana

1. Sudjelujete na današnjem online predstavljanju Nestlé planova za zapošljavanje, s naglaskom na program zapošljavanja mladih, tzv. Nestle Youth Employment i inicijativu Nestlé needs YOUth. Što predstavljaju taj program i inicijativa?

Pandemija COVID-19 snažno utječe na društvo, a posebno na mlade. Eurostat pokazuje kako ima više od tri milijuna nezaposlenih u Europi, a potreba za podrškom mladim ljudima veća je no ikad prije. Kako bi ukazali na ovu problematiku i ponudili rješenja, Nestlé i 300 partnerskih kompanija u Savezu za mlade (Alliance for YOUth) danas su najavili kako će zajedno stvoriti 300.000 novih poslovnih mogućnosti za razvoj karijere mladih diljem Europe, Bliskog Istoka i Sjeverne Afrike do 2025. kroz programe pripravništva, osposobljavanja te otvaranje novih radnih mjesta. Konkretno, Nestlé će stvoriti 20.000 mogućnosti za prvo zaposlenje i 20.000 pripravništava i osposobljavanja. Poseban je naglasak na razvijanju digitalnih i zelenih vještina. 

2. Kakve je rezultate inicijativa postigla u Hrvatskoj? Što se sve provodilo? 

Od 2013., kada smo pokrenuli ovu inicijativu, u Europi smo stvorili više od 26.000 mogućnosti za praksu i pripravništvo. U Hrvatskoj smo u tom  periodu  dosegli više od 2.300 mladih kroz razne programe pripreme za posao a njih 100 je bilo uključeno direktno kroz programe prakse i pripravništva. Ove godine otišli smo korak dalje, organizirali smo prvu regionalnu virtualnu edukaciju Summer's Cool u trajanju od tri tjedna. Zajedno s mladima iz regije, mladi iz Hrvatske su kroz 18 edukativnih radionica od Nestlé stručnjaka dobili znanja iz područja prodaje, nabave, marketinga, e-poslovanja i komunikacija, kao i praktične savjete kako napraviti dobar životopis i kako se pripremiti za razgovor za posao. Povratne informacije su odlične – mladima odgovara ovaj način učenja na daljinu, vrlo je sadržajan i interaktivan te su se rado uključivali u diskusije i dijelili svoje mišljenje.

3. Koliko je ljudi tako zaposleno?  

U sklopu ove inicijative u Hrvatskoj smo do sada zaposlili  više od 50 ljudi mlađih od 30 godina.

4. Mladi su kao dobna skupina oni koji tek ulaze u svijet rada, a u Hrvatskoj to čine, prema EUROSTAT-u, gotovo najkasnije u EU. Što je tome najvažniji razlog - društveno-ekonomska klima ili osobna motivacija?

Nestlé u Hrvatskoj ima 115 zaposlenih. S ponosom mogu reći da imamo kvalitetan i iskusan kadar od kojih se većina razvijala kroz Nestlé. Danas u organizaciji imamo 45% milenijalaca koji svojim načinom razmišljanja doprinose bržoj transformaciji organizacije. Ono što dodatno primjećujemo kod mladih do tridesete je kako vole brze promjene, ukoliko nisu zadovoljni nakon dvije godine traže novo, brže i fleksibilnije radno mjesto. Oni očekuju transparentnu i redovnu komunikaciju, redovnu povratnu informaciju i žele personalizirani pristup te fleksibilnost kada je riječ o organizaciji posla, kao što je rad na daljinu. Rado uče on-line, a ono što mogu istaknuti kao zanimljivost je važnost balansa privatnog i poslovnog života, koja je u  Hrvatskoj na višem mjestu nego u ostatku regije.

5. Kako povećati konkurentnost mladih na tržištu rada, što vaša kompanija radi u pogledu toga u Hrvatskoj?

Iznimno je bitno da mladi tijekom obrazovanja imaju mogućnost učenja i kroz praksu, kako bismo im što realnije približili očekivanja od budućeg radnog mjesta. Uloga nas kao poslodavaca je doprinijeti njihovoj boljoj zapošljivosti kroz razne programe prakse i pripravništva, omogućiti im da steknu znanja i vještine potrebne na tržištu rada, i ono najvažnije - kada završe s obrazovanjem, dati im priliku. Nestlé je aktivan član zajednice u tom smislu i s ponosom mogu reći da smo prepoznati kao poželjan poslodavac. Nastavljamo vrlo ambiciozno u tom smjeru  - s povećanjem broja fakulteta, organizacija i partnera s kojima surađujemo. Cilj nam je iskoristiti potencijal tehnologije i doseći još veći broj mladih nego proteklih godina.

6. Razlikuje li se u tome Hrvatska od drugih zemalja jugoistočne Europe? 

Karakteristično za cijelo Nestlé tržište za Jugoistočnu Europu je da mladi vole timski rad, no ono po čemu se Hrvati malo više ističu je digitalna pismenost i znanje engleskoj jezika, koji su na zavidnoj razini.

7. Mladi su, znamo, budućnost svakog društva i gospodarstva, oni koji će ih danas-sutra voditi. Kakva je budućnost rada u postkorona dobu, kad god ono dođe?

Promjene su nastupile već sada kada do izražaja dolaze fleksibilnost, brza prilagodljivost promjenama, digitalne i zelene vještine. Bez obzira na vrijeme i na dob bitno je imati svoju viziju i neki okvirni vremenski period u kojem ju želimo ostvariti. Dostupnost informacija danas je puno veća nego prije, mogućnosti učenja, pogotovo uz besplatne on-line tečajeve su neograničene. Također, veliki naglasak se stavlja na održivost  - u svim segmentima.

 8. Kolika je danas u upravljanju ljudskim resursima neophodna tehnologija, poput npr. umjetne inteligencije?

Tehnologija je važan element svih dijelova poslovanja, pa tako i ljudskih resursa. Koristimo ju za razne analitike – od regrutacijskog procesa i alata za procjene kandidata do praćenja analitika zaposlenika (talenti, nagrade, demografija). Trenutno je najveći projekt unutar organizacije e-Business akademija (Search, data, e-commerce) koja je dostupna svim zaposlenicima, a koju imamo u planu učiniti dostupnom unutar našeg Saveza za mlade.

9. Kao osoba zadužena za ljudske resurse za jugoistočno tržište, ocijenite kako kod zaposlenika stvoriti (u slučaju novih) ili održati (kod postojećih radnika) korporativnu kulturu kad većina može i želi raditi od kuće? 

Korporativna kultura je način rada, ponašanja i komuniciranja u organizaciji, ona je odraz vrijednosti i ciljeva te svrhe kompanije. U praksi to prije svega znači usmjerenost ka istom cilju odnosno „veslanje u istom ritmu"', a da u ostvarivanju rezultata poštujemo sebe, druge i zajednicu u kojoj djelujemo. Osim redovne i transparentne komunikacije, veliku ulogu u prenošenju korporativne kulture imaju zajednički multi-funkcionalni, multi-kulturalni projekti, personalizirani pristup, fleksibilnost rada te mogućnost izražavanja kreativnosti. Sve su to ujedno i važni elementi za izgradnju timskog duha, povjerenja i na kraju motivacije. Nestlé redovito mjeri stupanj zadovoljstva svojih zaposlenika  i na temelju stvarnih potreba radi svoje planove. Upravo kao produkt te povratne informacije, našim zaposlenicima u regiji omogućili smo dodatnu edukaciju o zdravlju -  od prehrane, tjelesne aktivnosti pa do mentalnog zdravlja s naglaskom na upravljanje stresom, mentorstva iz područja upotrebe analitičkih alata poput PowerBi i vođenja timova na daljinu. Kada je konkretno riječ o radu od kuće, prije epidemije dio zaposlenika koristio je tu mogućnost, dok je dio i dalje preferirao rad iz ureda. Tehnologija ima veliku ulogu - iako odvojeno, možemo raditi zajedno. 

10. Koje vještine već danas treba razvijati i učiti da bi bile korisne u poslu u tom novom dobu?

Repetitivno i transakcijsko je moguće zamijeniti tehnologijom. Ključni su razmišljanje, kreativnost, promišljanje o budućnosti, donošenje odluka na temelju šireg konteksta i relevantnost. Naravno, emocije i ljudski dodir ostaju nešto što tehnologija ne može zamijeniti.

Više informacija o inicijativi Nestlé needs YOUth možete pronaći na stranici Savez za mlade. Ostale novosti možete pronaći na stranici  Nestlé.