Često postavljana pitanja

 

Trenutne teme

 

Koji je Nestlé stav vezan uz palmino ulje?
Nestlé na uništavanje tropskih kišnih šuma gleda kao  na jedno od najozbiljnijih pitanja zaštite okoliša s kojim smo suočeni danas. Procjenjuje se da uništenje prašume doprinosi oko 20% emisiji ugljičnog dioksida – što je više nego cijeli transportni sektor. Povećano korištenja biogoriva ozbiljan je faktor u ovom uništenju - koje snažno osuđujemo.

Koji stav zauzima Nestlé vezano za korištenje biogoriva?
Nestlé podupire održivo korištenje energije: u posljednjih pet godina, Nestlé je smanjio potrošnju energije po toni proizvoda za 28% i emisiju stakleničkih plinova za 32%. Nestlé vjeruje kako se svaka odluka o korištenju izvora energije mora temeljiti na sustavu troškova i koristi, analiza životnog ciklusa, uzimajući u obzir društveni i utjecaj na okoliš, uključujući i faktore koji utječu na cijene hrane i vode.

Trenutna proizvodnja biogoriva oslanja se na opsežnu uporabu usjeva poput kukuruza i pšenice. To je već dovelo do značajnog povećanja cijena te će, dugoročno, stvoriti nestašicu hrane za milijune potrošača iz nižih dohodovnih skupina, za koje osnovne namirnice moraju biti pristupačne.

Velika ekspanzija tih poljoprivrednih sirovina za proizvodnju biogoriva pogoršat će problem nestašice vode, s obzirom da je za litru biogoriva od kukuruza ili soje potrebno navodnjavanje između 500 i 5.000 litara vode. Poljoprivreda već koristi 70% raspoloživih vodnih izvora. Nadalje, ovisno o vrsti usjeva i geografije, CO2 uštede u odnosu na fosilna goriva mogu biti vrlo male, u nekim slučajevima  samo 10%.

Je li ispravno da Nestlé stječe profit na prodaji flaširane vode?
Mnogi ljudi smatraju kako je prodaja flaširane vode primjer tvrtke koja  stvara profit na resursu koji bi trebao biti javno vlasništvo.

Naime, Nestlé Waters može biti najveća svjetska tvrtka po pitanju prodaje flaširane vode, ali unatoč  tome, još uvijek koristi samo 0,0009 posto (manje od milijuntog dijela) od ukupno potrošene pitke vode u svijetu, dok je Nestlé u cjelini - uključujući i proizvodnju hrane - koristi samo 0,005 posto. Nestlé stoga nije značajan čimbenik u raspravi na globalnoj razini, vezanoj uz vodu: poljoprivreda koristi 70 posto ukupno raspoložive svježe vode, 20 posto koristi industrija, dok domaćinstva koriste 10 posto.

Cijena vode u bocama dostiže cijenu drugih flaširanih napitaka te je viša nego cijena vode iz slavine, jer ona sadrži iste troškove koje snose i ostali proizvođači flaširanih pića: stvarni trošak vode, osiguranje čistoće vode, pružanje sterilne boce, osiguravajući čiste boce, proces i, konačno, sve logističke troškove.

Koje su poslovne prakse za Nestlé dojenačke formule u zemljama u razvoju?
Nestlé posluje u duhu WHO Zakona o marketingu nadomjestaka majčinom mlijeku. Za detaljnije informacije molimo posjetite naše stranice Babymilk (www.babymilk.nestle.com) vezano za sva pitanja i sveobuhvatnu raspravu o toj temi.

 

Nestlé proizvodi u svijetu

 

Jesu li Nestlé proizvodi identični u cijelom svijetu?
Ne, Nestlé potiče svoje nacionalne tvrtke da prilagode proizvode lokalno, u cilju poštivanja lokalnih, regionalnih i nacionalnih navika i ukusa, kulturnih i vjerskih običaja potrošača, kao i  kupovne moći potrošača. U isto vrijeme, svi proizvodi moraju odgovarati našim zahtjevima kvalitete, dok se u velikoj mjeri razlikuju u sastavu, receptu, pakiranju i označavanju.

Postoje zemlje u kojima Nestlé proizvodi nisu dostupni?
Ne, koliko znamo.

Kako osiguravate da se poštuju standardi kvalitete u svim zemljama?
Kroz tri glavna sustava kontrole kvalitete koji obuhvaćaju pažljiv odabir sirovina, procesa proizvodnje i distribucije do točke prodaje. Laboratoriji unutar tvornice, regionalni laboratoriji za kontrolu kvalitete i središnje kontrole kvalitete rade zajedno kako bi bili sigurni da su naši proizvodi sigurni i da su odgovarajuće kvalitete.

Zašto ne mogu kupiti određene Nestlé proizvode u mojoj zemlji?
Naše lokalne tvrtke, u svjetlu potrošačkih navika, ukusa i kulturne pozadine, odlučuju ima li određeni proizvod potencijal biti uspješan na svome tržištu. U mnogim slučajevima to je pitanje potencijalnog prodajnog volumena. Ako je tržište premalo ili ako lokalni distribucijski sustav ne omogućava prodaju proizvoda u odgovarajućim uvjetima, lokalne podružnice neće staviti proizvod na tržište. Osim toga, lokalno zakonodavstvo može onemogućiti prodaju proizvoda na određenom tržištu.

Što se događa kada su ljudi alergični na hranu?
Alergije na hranu predstavljaju odgovor imunološkog sustava na proteine u hrani koju je potrošač konzumirao. Tijelo tada ima reakcije koje se iskazuju kao "osjetljivost" na hranu te proizvodi antitijela. Kada jedete hranu na koju je vaše tijelo ,,osjetljivo'' antitijela reagiraju i pokušavaju ,,napad'' na hranu. To može rezultirati različitim simptomima – želučane tegobe (povraćanje, proljev, mučnina), kožne reakcije (osip, dermatitis, svrbež ili otekline) ili probleme s disanjem (kihanje, rinitis ili astma).

Kod nekih ljudi pojavljuju se teške i brze reakcije, zvane anafilaktički šok. On je praćen sljedećim simptomima -  dolazi do oticanja grla, ubrzanja pulsa i dramatičnog pada krvnog tlaka. Bez hitnog medicinskog tretmana, može doći do smrti uzrokovane ovom ekstremnom alergijskom reakcijom. U visoko rizičnu skupinu spadaju mlade osobe koje pate od astme.

Što Nestlé čini po pitanju informiranja svojih potrošača koji su alergični na hranu?
Ne postoji lijek za alergije na hranu, prevencija mora biti temeljena na izbjegavanju. Osjetljive osobe moraju isključiti hranu koja sadrži supstance na koje su alergični, iz svoje prehrane.

Proizvođači hrane odgovorni su za adekvatno i precizno označavanje hrane. Ovo uključuje bilo proizvodnju u okruženju koje je slobodno od određenih alergena ili korištenje određenih napora kako bi se izbjegla nenamjerna prisutnost kritičnih alergena te oprez pri označavanju.

Zašto trebate biti oprezni kod označavanja orašastih plodova?
Većina ljudi voli uživati u omiljenim konditorskim proizvodima s nizom različitih okusa i tekstura svoje omiljene robne marke. Međutim, oprema koja se koristi za proizvodnju slatkiša visoko je specijalizirana i sve se varijante obično proizvode na istoj opremi.

S popularnošću proizvoda koji sadrže orašaste plodove, to znači da vrste proizvoda sa i bez orašastih plodova moraju biti proizvedene na istom stroju. U tim okolnostima, gotovo je nemoguće jamčiti da mali komadići orašastih plodova neće biti preneseni s jedne serije proizvodnje na drugu.

Jedini siguran način da se potrošače informira je dodavanje redka u popisu sastojaka, u kojem se navodi kako proizvod može sadržavati orašaste plodove u tragovima. To osigurava da svatko tko pati od alergije na orašaste plodove može izbjeći konzumiranje istih.

Kako potrošači mogu znati koji proizvodi ne sadrže orašaste proizvode?
Nestlé politika je stavljati puni popis sastojaka na sve konditorske proizvode, i svagdje gdje se orašasti plodovi koriste, bit će navedeni na listi sastojaka. Za dodatna pitanja kontaktirajte Nestlé na besplatni info broj za potrošače na vašem tržištu.