Vrtim Zdravi Film

U sklopu globalne inicijative Healthy Kids, Nestlé i u regiji educira učenike o pravilnoj prehrani i važnosti  bavljenja tjelesnom aktivnošću

Nestlé je najveća prehrambena kompanija na svijetu, koja u svom asortimanu ima više od
10 000 različitih proizvoda, posluje u 86 zemalja svijeta i posjeduje 468 tvornica te 34 vlastita istraživačko-razvojna centra.

Svjestan utjecaja koji industrija ima kada je riječ o prehrambenim navikama potrošača, još 2008. godine Nestlé je, zajedno sa predstavnicima najvećih svjetskih kompanija koje se bave proizvodnjom hrane i bezalkoholnih pića, potpisao globalnu obvezu u kojoj se poduzimaju daljnje aktivnosti kako bi se implementirala Globalna strategija za prehranu, tjelesnu aktivnost i zdravlje, izdana 2004. godine od strane Svjetske zdravstvene organizacije.

Na tom tragu, Nestlé na globalnom nivou 2009. pokreće inicijativu Healthy Kids Programme kojoj je cilj educirati osnovnoškolsku djecu o važnosti pravilne prehrane i bavljenja tjelesnom aktivnošću, a u kojem je promocija proizvoda internim politikama strogo zabranjena. Globalnim projektom Healthy Kids pokrenutim 2009. godine do danas je obuhvaćeno više od 21,5 milijuna djece iz 68 zemalja diljem svijeta, a u planu je uključiti još dodatnih 17 zemalja do kraja 2015.

Stvaranje zajedničke vrijednosti – od Nestlé školske atletske lige do Healthy Kids

Healthy Kids se u Adriatic regiji razvio iz Nestlé Školske Atletske Lige (NŠAL) inicijative koja je započeta 2006. godine u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini, a koja je u regiji obuhvatila gotovo 45.000 djece koja su se natjecala u 6 atletskih disciplina. Cilj Nestlé školske atletske lige bio je stvaranje pozitivnih navika kroz poticanje bavljenjem tjelesnom aktivnošću kod djece školskog uzrasta. 2011. godine NŠAL se transformira u Healthy Kids projekt te promicanjem bavljenjem tjelesne aktivnosti veliki naglasak stavlja  i na  edukaciju o pravilnoj prehrani. Tako se u suradnji sa Hrvatskih školskim sportskim savezom, Savezom za školski sport Srbije i Atletskim savezom BiH provode lokalni projekti pod nazivima „Vrtim Zdravi Film“ u Hrvatskoj, „ZdravoRastimo“ u Srbiji te „Zdravo!“ u BiH.

U suradnji s ekspertima, a temeljeno na potrebama lokalne zajednice, zaključeno je kako se posebna pažnja treba posvetiti učenicima 7. razreda kao najprikladnijoj ciljnoj skupini za ovu temu jer ulazeći u pubertet, sve više počinju razmišljati o prehrani i svome tijelu. To je razdoblje u kojem djeca formiraju životne navike koje ih kasnije prate kroz život.

Pri izradi što kvalitetnijeg edukativnog i djeci primjerenog sadržaja za potrebe projekta, tvrtka Nestlé angažirala je neovisne stručnjake i nutricioniste iz tvrtke Vitaminoteka koji su pripremili stručne, ali i zabavne materijale kako za učitelje tako i za učenike (prezentacija za profesore, edukativna brošura, interaktivna igre i majica). Prije edukacije učenika profesori tjelesne i zdravstvene kulture i biologije također prolaze kroz edukaciju vođeni stručnjakom nutricinistom. Nadalje, edukacija učenika se sastoji od 4 edukativna predavanja tokom 4 školska sata i 1 završne svečanosti. Kao dio edukacije, pripremljeni su zabavni ali i edukativni video uradci uz predavanja. Na završnoj svečanosti djeca imaju priliku razgovarati s poznatim sportašima, pogledati video uratke koji su na temu prehrane pripremili njihovi vršnjaci i čuti predavanja stručnjaka iz područja zdravstva.

Obzirom da je vršnjačka edukacija bitan segment projekta, učenici, sudionici projekta, potiču na kreiranje video uradaka na temu pravilne prehrane i važnosti tjelesne aktivnosti kako bi svojim vršnjacima prenijeli ono što su tokom edukacije naučili.

Kako bi dodatno približili ciljanoj skupini ključne poruke, za edukaciju su posebno izrađeni video materijali koji na djeci zanimljiv način promiču glavne poruke projekta. Dodatno je u trećoj sezoni projekta ostvarena suradnja s najčitanijim časopisima za teenagere u regiji "OK" i "HEJ" koji su kroz 6 izdanja obrađuju tematiku prema modulima iz edukativne brošure.

Treća sezona projekta Vrtim Zdravi Film obuhvatila 2300 hrvatskih sedmaša

Nestlé Vrtim Zdravi Film projekt je prvi put pokrenut u Hrvatskoj u 2011. godini u suradnji sa Hrvatskim školskim sportskim savezom, a dio je globalne Nestlé inicijative „Healthy Kids“. Cilj projekta Vrtim Zdravi Film je edukacija učenika osnovnih škola o zdravim životnim navikama s težištem na pravilnoj prehrani i važnosi svakodnevnog bavljenja tjelesnom aktivnošću.

Prva sezona (šk. god. 2011/2012) projekta obuhvatila je 7 škola i 515 djece  te se znanje učenika o pravilnoj prehrani unaprijedilo za 15%.
Druga sezona (šk. god. 2012/2013.) projekta obuhvatila je više od 1800 učenika iz 24 škole, projekt je imao nacionalnu pokrivenost,  a znanje učenika sedmih razreda osnovnih škola o pravilnoj prehrani unaprijedilo se za više od 10%.
U trećoj sezoni (šk. god. 2013/2014.) projekt se proveo nacionalno, u 43 škole iz 21 županije RH i te je edukacijom bilo obuhvaćeno 2600 djece. Znanje o pravilnoj prehrani u trećoj sezoni se unaprijedilo za više od 13%.

Projekt svake godine obuhvaća sve veći broj učenika diljem Hrvatske te se nadograđuje ovisno o povratnim informacijama dobivenim od profesora koji provode edukaciju, rezultatima anketa te smjernicama relevantnih institucija - Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Agencije za odgoj i obrazovanje koje su uključene u projekt od samih početaka.

Podršku projektu dali su vrhunski hrvatski sportaši: Zoran Primorac, Filip Ude, David Šain, Martina Zubčić, Snježana Pejčić, Ivan Horvat, Aleksej Puninski, Ana Herceg, Gordan Kožulj, Marko Arapović, Dario Šarić, Nika Fleiss, Ivana Krkljuš i Valentina Jurić.

Projekt je 2013 dobio Grand PRix , nagradu Hrvatske udruge za odnose s javnošću za izvrsnost u osmišljavanju i provedbu projekata vezanih za strateške komunikacije i odnose s javnošću, u kategoriji društveno odgovornog poslovanja.