Nestlé FITNESS istraživanje pokazalo kako 49 % Hrvatica redovito obavlja preventivni pregled dojki

To Press Releases listZagreb,sij 20, 2015

Četvrtu godinu zaredom Nestlé FITNESS žitarice daju podršku borbi protiv raka dojke. Tako je u sklopu Nestlé FITNESS Pink Ribbon kampanje i ove godine provedeno istraživanje o učestalosti kontrolnih pregleda dojki te glavnim razlozima za njihovo izbjegavanje. Istraživanje provedeno na 1.145 ispitanica pokazalo je kako 49 % Hrvatica redovito obavlja preventivni pregled dojki barem jednom godišnje.

 

Nestlé FITNESS istraživanje je, u odnosu na godinu ranije, pokazalo pomak od 12 % više žena koje su obavile klinički pregled, ultrazvuk, mamografiju ili neki drugi pregled dojki. Kao glavne razloge za izbjegavanje pregleda 33 % žena navelo je zauzetost drugim obavezama, 17 % strah od loših vijesti, dok je 13 % mišljenja da su zdrave te smatraju kako ne trebaju obavljati kontrolne preglede. Samo 4 % ispitanica se izjasnilo kako ne znaju ništa o prevenciji raka dojke, dok je njih samo 1 % navelo financijske razloge kao presudne za izbjegavanje kontrolnih pregleda dojki.

„Rak dojke je u početnom stadiju razvoja u pravilu bolest koja nema osobitih simptoma te je izlječiv u gotovo 100 % slučajeva, otkrije li se na vrijeme. Zadovoljni smo jer je istraživanje pokazalo povećan interes za ovu temu kod žena u dobi od 25 godina i starijih, a to je upravo vrijeme u kojem se trebaju početi provoditi preventivni pregledi. Cilj ove kampanje bio je educirati žene svih dobnih skupina i motivirati ih da stave svoje zdravlje na prvo mjesto“, izjavila je psihologinja Liljana Vukota, dopredsjednica udruge SVE za NJU! i voditeljica Centra za psihološku pomoć Udruge.

Iz Udruge SVE za NJU! navode podatke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo prema kojima se u Hrvatskoj unazad nekoliko godina godišnje zabilježi 2.200 do 2.500 novooboljelih od raka dojke. Izgledi za izlječenje i sprječavanje najgoreg tijeka bolesti znatno su veći ako se rak na vrijeme otkrije. Iz Udruge ističu kako na preventivni pregled žene trebaju gledati kao na potvrdu svoga zdravlja i odgovornog ponašanja.

Za potrebe kampanje izrađena je i mobilna aplikacija GoPink, koja je korisnicima omogućila da se aktivno uključe u akciju, svoje fotografije oboje u ružičasto te njihovom objavom na društvenim mrežama potaknu  prijateljice da obave preventivni pregled. Više od 3.300 korisnika svojim je ružičastim fotografijama dalo podršku kampanji.